![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tänkte kolla med er alla.
Vad har ni får något riktigt bra-att-ha som ni tar med er på semestern? Sådant man kanske inte direkt tänker på i vanliga fall. Läste t.ex. om skärbrädan från IKEA och Jannes "tvättmaskin" MVH Fredrik |
|
||||
|
||||
![]()
Ett extra bankomatkort...
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ett par meter myggnät och några fästkuddar så vi kan fästa upp det framför balkongdörren. Härligt att sova med öppen balkongdörr utan att ha myggor o flugor inande o surrande runt öronen ![]() Siv o Lena ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Det kan jag verkligen hålla med om efter mina erfarenheter från Leros förra sommaren!
Bankomaten slukade mitt kort utan att jag riktigt förstod varför. Försökte få tillbaka det, men banken vägrade. Det hade kommit nya hårdare regler från VISA kring detta sa de och enda sättet att få tillgång till kontot var att beställa ett nytt kort från Sverige! Då var det tur att jag hade med mig ytterligare ett bankkort till ett annat konto ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
jeg har alltid med meg en reflex , i tilfelle jeg må gå langs mørlagte og trafikerte veier til/fra hotellet om kveldene.. noen bruker en liten lommelykt.
I tilegg har jeg med en plastikk eggdeler til mine kokte egg, en liten kjøleveske og en tom isboks som jeg pleier å fylle med oppskåret vannmelon uten skall... herlig å dra fram fra kjølevesken litt utpå dagen på stranda. Kjøleelement er selvfølgelig en liten flaske vann som har vært frosset i kjøleskapets fryser.... da har jeg deilig kaldt vann også når vannet er tint ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag har alltid med min bättre hälft..
/U |
|
||||
|
||||
![]()
Den schweiziska armékniven så klart. Och de där plastpåsarna som är indelade i små fack. Häll i vatten, ställ i frysen och det blir is till ouzon. Y3, klädnypor och snöre brukar också slinka med.
|
|
|||
|
|||
![]()
Et sammenleggbart plasthåndtak med utskiftbare kluter. Til å smøre seg på ryggen med. Egentlig en sak man tørker bort fukt/damp på innsiden av bilvinduet med, fikk tips av ekspeditør på Claes Ohlson. Perfekt
![]() ![]() Ja, selvsagt også refleksarmbånd, en minilommelykt og to par lesebriller. Hårspray kan kjøpes på plass om man skulle gå i krigen mot fete kakkerlakker... Senast redigerad av malou den 2012-08-03 klockan 10:54. Anledning: tillegg |
|
||||
|
||||
![]()
En minilommelykt har etter noen strømbrudd fått fast plass i reiseapoteket vårt, sammen med miniutgaven av Leatherman. Hvis vi bor på hotell, er det greit å ha med den lille vannkokeren for to kopper vann, så vi kan lage en kopp Nescafe når det passer oss. Den settes selvfølgelig igjen hjemme når vi bor i leilighet. Og en liten kikkert er jo helt uunnværlig!
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
/Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Extra bankkort, FK-kort, Servicecard från försäkringsbolag, printad kopia på flygbiljetter, en liten extern högtalare till smartphonen så man kan rocka lite.
|
|
||||
|
||||
![]()
- En doppvärmare och en mugg.
- En tvättlina och några klädnypor. /kimmen |
|
||||
|
||||
![]()
Duschskrapa
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Kanske inte vad du frågade efter men ta med ALLT kemtekniskt: Schampo, balsam, lotion, tandkräm. Det är jättedyrt i Grekland!!! Min mamma la allt i handbagaget en resa (och fick det beslagtaget i security, så klart) och det kostade flera hundra att köpa nytt.
Sen reser jag aldrig utan min badtermometerflabb ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Badtermometer alltså, inte badtermotmeterflabb. Så går det när man slinter på tangenterna
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Disktrasa tar vi alltid med. Väger inget, torkar snabbt och behövs på många ställen.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Självklart disktrasa, svamp (sån där med grönt på), diskhandduk och liten! flaska diskmedel. Hmm... det blir mycket som hamnar i rullbagen märker jag! Ett litet apotek också... plåster, huvudvärkstabletter, allergi = antihistamin för myggbetten... Ja, börjar man tänka efter så blir listan LÅNG! ![]() /Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Bra att ta med ispåsar, ja inte med is i utan tomma förståss.
Fleecefilt som kan vikas dubbel för att ha på den hårda madrassen, blir lite mjukare att ligga då. Lämnar dem när vi åker hem. Carina |
|
|||
|
|||
![]()
Mange gode råd her, men blir vel litt vekt til slutt av alle disse gode rådene?
Jeg tar med: kikkert, hodelykt og en Leatherman. Resten kan man kjøpe der nede om man trenger det og om noe der koster 10 kroner mens det her koster 8 kroner og jeg allikevel trenger det (såpe, tannkrem etc) så betyr vel ikke det noe? Og så har jeg ALLTID kopi av pass, kredittkort og billetter og legger disse et annet sted enn originalene! |
|
|||
|
|||
![]()
Klädnypor till badlakanet på stranden, det blåser ju på stranden så gött ibland
![]() Tvättlina. KROKAR!! Spel Kom igen nu o ge oss mera tips alla!! |
![]() |
|
|