![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Anländer Rhodos 7 juni med Ryan. Ska bara bo en eller två nätter innan vi fortsätter till Tilos och Symi. Vi kommer att återvända till Rhodos en längre tid innan vi åker hem. Jag har förstått att det är dyrare att bo i gamla stan och att det i början av juni går att få tag i billiga rum i turistområdena, på t.ex. hotel Venus. Nån som vet? Det vore dessutom bra om hotellet ligger nära hamnen där båtarna till nämnda öar lägger till. Förresten vilken av öarna är den bästa att börja med. Tacksam för svar från en som mest åkt med Nissos Kalymnos från Samos till Patmos och Lipsi varför jag kommer att känna mig lite vilsen på turistön Rhodos.
|
|
|||
|
|||
![]()
1. Det spiller liten rolle hvilken av øyene du tar først eller sist. Selv reiser jeg alltid til Symi først, kun fordi den er nærmest.
2. I begynnelsen av Juni er det godt med rom overalt. |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har inte bott i gamla stan, men ett enklare rum i "turistområdet" hotell Pearl, Carina, Afrika m.m. kostar inte speciellt mycket. I höstas då vi skulle ta båten till Tilos, åkte vi taxi från stan, vilket inte kostade mer än 5 euro.
Själv skulle jag nog börja med den ön som ligger längt bort från Rhodos ... Tilos. På Tilos kan jag varmt rekomendera hotell Irinoula. Hälsningar lilla sjöborren ... som i september åker till Rhodos och Tilos. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nu blev det något galet
![]() Lena Pg |
|
||||
|
||||
![]()
Jag kan varmt rekommendera Kristinas Rooms, som du kan läsa om här på Kalimera. Vi bodde där några nätter för några år sedan.Kommer inte ihåg vad vi gav, men vi tyckte inte det var speciellt dyrt. En oas i gamla stan!
![]() Lena Pg och Nisse |
|
|||
|
|||
![]()
En stor fordel med å bo i gamlebyen er nærheten til havnen(e). Jeg ville ikke engang vurdert å bo noe annet sted...
|
![]() |
|
|