![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Vi ska till Parga i början av juni med 2 små barn ( 2,5 år och 8 mån) och undrar om någon har erfarenhet av hotell Bacoli?? Bra? dåligt? Hur är rummen osv... Tacksam för all information i övrigt om Parga ![]() H: Christian |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Har aldrig bott på hotell Bacoli, däremot brukat deras pool en dag när jag kände för att bara lata mig, ligga vid en pool, läsa o smutta på en drink. Utmärkta faciliteter o lugna omgivningar, verkar va trevligt ställe att bo på med små barn i sällskap o inte heller långt eller besvärligt att ta sig ner på byn ifrån. Befinner mig troligen i mitt hjärtas Parga vid samma tidpunkt som er, vi kan ju stråla samman då o där, snacka lite Pargatips på plats kanske ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vi har bott där.
Helt godkänt. Tror att det stod småbarnsgrejjer, barnsäng och barnstol, under trappen. Bra pool. Men försök att komma på en våning långt ner så slipper ni kånka i trappen. Sämst: Frukosten. Juicen smakar på tok för starkt blandad saft. Det är en backe ner till byn. Men ingen mördarbacke. Undrar om tuppen som gol varje morgon är kvar. I så fall har ni gratis väckarklocka. (PS: Mata gärna katterna vid uteborden) |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Vi har bokat till början av juni. ![]() Vet någon om "badbåtarna" till t.ex Lichnos eller andra stränder har flytvästar till små barn?? |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Det kanske kan räcka med enklare uppblåsbara flythjälpmedel. Det är ju varmt i vattnet och barnen bör ju inte lämnas utan uppsikt, så om de skulle råka trilla i får man nog tag i dem rätt snabbt. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Givetvis får man ändå ha koll på barnet - det är ju ingen riktig flytväst som bl.a. vänder barnet rätt väg (med huvudet uppåt) om de skulle råka trilla i från en båt t. ex. Västen köpte vi på en vanlig minimarket som sålde badleksaker - den kändes bättre än de upplåsbara ringarna som man sätter runt armarna. |
|
|||
|
|||
![]()
Som vanligt består de grekiska badstränderna av sten så det kan vara svårt för barn att bada.
De små fiskarna i vattnet vid Pargas stadsstrand bits också. Fast inte så hårt... |
![]() |
|
|