![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej,
Vi är ett par i 35-årsåldern som eventuellt tänker åka en vecka till Grekland i september. Ingen av oss har varit där förr, och utbudet av platser verkar vara stort, minst sagt ![]() Vi är ute efter kombinationen underbara sandstränder + sevärdheter (arkitektoniska, historiska, natur-): inga partyorter. Kanske någon har något tips till oss? Vi kommer inte att kunna hyra bil. |
|
|||
|
|||
![]()
Allra först: Vilket bra val att åka tillGrekland!
![]() Jag antar att det är en chartervecka ni ska åka och då rekommenderar jag er att titta på Kalimeras förstasida där ni hittar en rubrik under vilken ni kan se vilka resmål i Grekland som svenska arrangörer flyger till. Så kan ni där sedan välja och under ÖARNA och FASTLANDET här t v i blå fältet så kan ni läsa mer om respektive resmål, efter vad som passar era intressen. Då det är bara en vecka så skulle jag välja en ö eller ort dit flyget går direkt så ni slipper spilltid! Lycka till med första urvalet och återkom gärna på forumet med frågor om ställen ni funderar över. Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eftersom ni ska vara borta en vecka är det bäst att välja ett resmål som ha direktflyg. Ni kan se vilka resmål det är på denna sida. Jag skulle, av dessa resmål, valt Skiathos, Parga, Kefalonia eller Karpathos. |
![]() |
|
|