![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Har just bokat en vecka på Naxos på hotell Spiros! Naxos verkar absolut underbart! Någon som kan ge tips!
Vilka stränder ska vi besöka? Något vi absolut inte får missa? Vi ska bo på hotell Spiros, i 2-rums lägenhet. Kan någon ge tips på en bra lägenhet, rumsnr?, våning? ifall ni kommer ihåg! Vi längtar redan! |
|
||||
|
||||
![]()
Agios Prokopios, Agia Anna, Maragas och Plaka.
Citat:
|
|
|||
|
|||
![]()
Vi hyrde en bil förra sommaren och råkade efter en lång slingrig väg hamna i en liten by vid havet på nordostsidan. Livadi tror jag bestämt den hette. En fin klapperstenstrand med otroligt klart fint vatten. Några übermysiga små restauranger.
Mm vad jag kan längta tillbaka till dessa dagar. |
|
|||
|
|||
![]()
Hej
Vi bodde på Spiros när vi var på Naxos - vi fick bo i "gamla" delen men det var helt OK - mycket trevligt lägenhetshotell och mycket trevliga och vänliga ägare ( som alla greker ![]() Från huvudentrén - med ryggen mot - går ni grusvägen fram till stora vägen - där har ni en jättebra supermarket med bra priser och där finns allt. En bit därifrån ligger ett bageri som har mycket gott att inhandla ![]() När ni är i OLD TOWN ska ni gå o besöka en restaurang som är på toppen - ( kommer inte ihåg vad den heter, men den har nämnts här tidigare på forumet ) god mat o fantastisk utsikt. Söker ni här så hittar ni massor av tips om Naxos. Ha en trevlig resa - ni blir inte besvikna ![]() //Maggan ![]() Senast redigerad av Maggan1 den 2010-01-27 klockan 15:57. |
|
|||
|
|||
![]()
Åh lyckliga ni! Bodde på hotel Spiros för 2 år sedan. Hade en fantastisk utsikt över stranden och havet!
Ni kan bara bli nöjda med hotellet och läget! Nära havet, nära byn, nära supermarket mitt i fantastiska Grekland! Hyr en moppe och dra försiktigt i väg upp i bergen, ni åker runt ön på en heldag. Ät lunch i nån av de små bergsbyarna... Fantastiskt! Leta på nån av dess ensamma stränder...Den som ligger vid det gamla ofärdiga hotellet österut är såå vacker. lite knixig att komma ner till då man måste "klättra" lite men nästan ensam blir ni! Ja jag är såå avundsjuk på er! Ha en underbar resa!! Emma |
|
||||
|
||||
![]()
Ni har valt det riktiga hotellet! Har bott på Spiros varje år sen 1999! Emma har helt rätt när det gäller läget. Vår älsklingsstrand är Mikri Vigla, men då måste ni hyra bil eller moppe. Annars tar vi alltid bussen till Plaka och går av vid restauranten "Ta tria aderfia" som betyder "De tre brödrerna". Ju längre ut på Plaka, ju naknare blir det. Men lika underbart vatten överallt!
Längtar själv efter att åka nu när det bara snöar och snöar. Tar första turen med Apollo 8 Maj och stannar i tre veckor! Då blir det också tid till fotvandring med vänninnorna en av veckorna. Ha en fin vecka! Gunilla |
![]() |
|
|