![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Var morgon går jag vid halvniotiden in på Naxos webbkamera att se när Blue Star avgår mot Paros och Pireus. Jag kollar därtill alltid in webbkameran på St George Beach. I går var det bara fyra solstolar med tillhörande parasoll kvar, och nu idag var det helt tomt. Endast ett tiotal dystra betongklossar kunde skådas.
Naxosisland.eu är adressen. Framåt vårkanten är det lika skojigt att beskåda när betongklossarna samt solstolar kommer åter på plats. Arne |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Samma här, ingen förståelse i omgivningen
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Visst är det ett underbart sätt att hela året få en glimt av vad som försiggår på platserna man tycker så mycket om. Även Paros har ju en webkamera över hamnen, där man kan följa hur strömmen av passagerare minskar nu på hösten.
Det är absolut inget nördigt med det tycker jag, utan ett sätt att överleva vintern och se fram mot nästa års semester. ![]() Senast redigerad av Kalimera den 2009-10-23 klockan 11:49. Anledning: Otillåten länk till sajt med hotell |
|
|||
|
|||
![]()
Skönt att det finns flera som har samma, om än något udda, intresse.
Det finns bl.a. webcams över Stoupa och över Chora Sfakion, som man gärna tittar in på. |
|
||||
|
||||
![]()
Tobbe!
Min Arne har inte blivit idiotförklarad än. Har du inte en förstående hustru? ![]() Kanske det beror på att jag (när jag får tillgång till datorn) kollar in dessa webkameror: Chania old town. Chora Sfakia, Naxos alla kameror, Paros, Plaka i Athen m.m. Man kommer liksom tillbaks till Grekland för en stund. Hustru Birgitta |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Jag rättade förresten din särskrivning... ![]() ![]() ![]() Tinos webcam via Google ger också lite nam-nam... ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vad kul Arne och Birgitta att ni tipsar om web kameror. Tycker inte alls att ni är nördar. Jag har samma intresse att gå in och kolla hur det ser ut runt om i världen. Men är det nån som vet om det finns någon Web kamera i Rethymnon, som är mitt favoritresmål?
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jodå, webcam + stad eller ö så plockar google fram ett helt smörgåsbord till den sökande.
Arne |
![]() |
|
|