![]() |
|
|||
|
|||
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Äntligen lite "prispressare" på marknaden!
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Tack för tipset, äntligen direktlinje till Aten ![]() // Helén |
|
||||
|
||||
![]()
Detta låter ju bra
![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jippie!!!
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
SATAN!
Jag skulle ju bara koppla upp mig och kolla prisläget ![]() Dit 695 Hem 884 Totalt 1579 Hrmm... Hämtar det blankslitna Visakortet. Ångrar mig och hämtar det andra Visakortet, det med betala-en-annan-gång-funktion. På något vis känns det mindre Lyxfällan att använda det kort vars nummer man inte kan utantill. TJOHOOO! Nu ska jag få se Sifnos ![]() Fast jag avskyr att boka så här tidigt, det strider helt mot alla principer. Jag har ingen aning om hur livet ser ut i maj nästa år. Men 1579 kr har jag faktiskt råd att förlora, så.... Tjoho, som sagt ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
För den som är mer intresserad av fakta, förresten, kan jag berätta att det är avgång på lördagar på tider som charter: 07 från Landvetter, 12.30 från Aten.
Utmärkta tider om man ska passa båtar alltså. Planen är MD 87 och så vitt jag förstår ingår frukost. |
|
||||
|
||||
![]()
MD 87....
Ja det är en diskret omskrivning bolagen gör. Det handlar om SAS gamla DC-9, långdistansplanen som användes till bland annat USA-linjerna. Planen har nu helrenoverats och återinsatts i trafik. Lite bullriga förvisso,, men väldigt pålitliga plan Bild i galleriet under DC9 Arne |
|
|||
|
|||
![]()
Visst är det enkelt med små lätta knapptryck på tangentbordet Inkfish?
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för att du la till det där
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Himla tur att man inte bor i Göteborg, annars hade Claes blivit lätt svettig!!
![]() ![]() ![]() Lissi - med två biljetter i byrålådan |
|
||||
|
||||
![]()
Grattis alla västkustsbor! Önskar det fanns ett sådant alternativ här i Stockholm. Det kanske kommer när SAS lägger ner Aten.
|
|
|||
|
|||
![]()
Hej.
Hade bestämt att nästa år blir det ingen Greklandresa för då fyller jag 50 år i december och då skulle jag och min fru åka till Thailand för första gången, men vad händer? Jo, jag sitter och kollar resor till och ser att det har dykt upp ett nytt bolag som trafikerar Aten till sommaren, förvisso lite längre för oss att köra till Göteborg än till Kastrup men vad är 15 mil extra i bil, ingenting. Så 10 minuter senare har vi bokat sommarens årliga Ö-luff i Grekland för 1550 kr/person, visserligen en lite kortare vistelse än de vanliga 3 veckorna men 2 veckor räcker till en bra dos Grekland ![]() ![]() Man får väl snåla resten resten av året och äta makaroner och ketchup för nästa år blir det både Grekland och Thailand för oss Greklandstokiga Blekingebor. ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har nu också kollat lite. Tänkte mig Aten några dagar i början av året, men som jag uppfattar så kan man åka dit först i April
![]() ![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Du gör rätt Riitta, de börja köra först 29 mars.
Satsa på påsk ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Kanske det ja
![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Varför inte boka septemberresan via Göteborg ![]() Själv bokade jag Kastrup-Aten i juni för ett par dagar sen. Hade sagt att vi skulle hoppa över nästa sommar... skulle bara kolla lite... och vips blev det en bokning ![]() 4300 kr för båda tyckte jag var helt ok. Direktflyg både ner och hem. Men hade jag vetat att det här med Göteborg hade jag nog slagit till på det istället. Grattis Inkfish! Vilket bra pris!!! Carina |
|
||||
|
||||
![]()
Tack, det känns jättebra
![]() Sifnos är ju ett av de ställen jag vill till nästa år. Eftersom jag vill åka från Göteborg var alternativen Aten med mellanlandning - eller charterflygstol till Santorini. De kostar bortåt 3500, jag kollade häromdagen, dessutom antar jag att båtförbindelserna Santo-Sifnos är betydligt sämre än Aten-Sifnos. Då skulle jag tappa fler Sifnosdagar. Nu hoppas jag ha sån tur att jag till och med kommer iväg till Sifnos samma dag som jag kommer ner, en lördag i försäsong. Skulle det inte gå kanske jag åtminstone kommer undan med första natten på Paros. Och blir det inte så, så blir det väl nåt annat ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
....hoppas inte alla platser fylls de närmsta dagarna, måste invänta semester-ok från arbetet.
Direkt Landvetter- Aten igen- jag (och säkerligen några fler) har blivit bönhörda!! ![]() ![]() // Helén |
![]() |
|
|