![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tittar på yr.no hur vädret är på Rhodos och det verkar vara lite regn då och då. Vi åker den 23/9, brukar det vara mycket regn eller är det bara små skurar?
Brukar det vara ljumma vindar på kvällarna eller behöver man något på axlarna? |
|
||||
|
||||
![]()
Ar pa Rhodos just nu, och i dag har vi sett lite moln men inget regn. Har legat hela dagen pa stranden. Men bade igar och i dag har det blast ordentligt.
|
|
|||
|
|||
![]()
Hur är det på kvällarna?
Jag har tittat på yr.no vid flera tillfällen och ser att det verkar rätt blåsigt. Kanske det hinner lugna ner sig. Det är inte fullt 2 veckor kvar tills vi åker. |
|
|||
|
|||
![]()
Har precis fått sms ifrån Rhodos o det regnar där idag så nu har väl regnet kommit dit oxå o dom visade det på danskt väder att du skulle kunna regna i o runt medelhavet i helgen.
Men grekerna behöver ju oxå lite regn efter haft varmt o torrt i sommar.. |
|
|||
|
|||
![]()
Vi hade först bokat till Kreta men där ser jag det är ca 13° på dagen!!
Kan det verkligen vara så stor skillnad. På Rhodos verkar det vara runt 22° nu. Jag är glad att jag valda Rhodos!! |
|
|||
|
|||
![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej
jag är just hemkommen från Rhodos. Du behöver inte oroa dig att det inte är varmt nog! I går var det ca 28 grader och lite blåst. Varmt så att jag inte orkade ligga utan parasoll. Kvällarna är inte kyliga... kanske behövs ngt mer än bara ett linne. En T-shirt eller en skjorta över linnet. Allt beroende på hur frusen man är. Vilka underbara stränder... Tsambika är helt sagolik.. med pudersand... och Falliraki är också fantastiskt fin..... hoppas du får det jätteskönt.... |
|
||||
|
||||
![]()
Att temperaturen just nu skiljer så mycket som du skriver beror nog bara på vilken bana lågrtycket som finns nere över medelhavsområdet just nu tagit. Normalt är det inga stora skillnader i soltimmar eller värme mellan Rhodos och Kreta. Vädret är oftast fint den här årstiden men regnskurar kan förekomma. Klimatförändringarna gör dock vädret mindre förutsägbart än tidigare vilket de häftiga regn som förekommit i år kan bero på.
Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Britt, Åland |
|
|||
|
|||
![]()
Ja,om det nu blir lite regn så gör det ingenting,bara det inte regnar hela tiden.Sen ser jag att det finns en paraplygata,så man får väl köpa ett och sjunga I`m singing in the rain och gå till nån bar och dricka ett glas ouzo.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för era svar! Jag börjar känna mig lite lugnare nu. Det kommer att bli underbart!!
Britt M - Det låter väldigt konstigt att det ska skilja så mycket. Hoppas du får en jättetrevlig resa med mycket värme och sol! ![]() |
![]() |
|
|