![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ok, har fire spørsmål til dere:
1. Jeg har tatt metro og buss i Athen-feriene mine i årevis, og aldri har noen kontrollører stoppet meg for å sjekke billetten min. Kan jeg bare la være å kjøpe en billett? (Pris, ca 2 euro) 2. Jeg er veldig glad i grillet fisk, men fisk er ekstremt dyrt i Hellas. Er det noen som har prøvd å ta med seg en død kakkerlakk, putte den i fiskeskroget etter mesteparten er spist, og si til kelneren at ”Se hva jeg fant i fisken min, jeg skal lage et sant h%lvete for dere hvis jeg ikke får måltidet gratis”. (Pris, ca 70 euro) 3. Jeg booket en reise til Hellas 1. – 8. september, men så er jeg invitert i bryllupet til en svensk venninne 6. september. Hvis jeg halter til legen min 30. august og klager over ekstreme ryggsmerter, får jeg en legeerklæring slik at jeg kan avbestille turen og få pengene igjen på avbestillingsforsikringen min? (Pris ca 350 euro) 4. Kameraet mitt ødelegger minnekortene, så jeg kan ikke bruke det mer. Garantiperioden er utløpt, men kameraet er forsikret. Hvis jeg melder til forsikringsselskapet at det er stjålet på ferieturen min, hvilken dokumentasjon trenger jeg å framskaffe? (Pris ca 1300 euro) Nei. Ingenting av dette er sant. Men jeg reagerte på et innlegg av en person som lurte på om det gikk an å lyve på alderen til barna når de kjøpte fergebilletter, slik at billettene ble rimeligere. Foreløpig er det bare jeg som har skrevet noe negativt om denne forespørselen. Så jeg vil bare oppfordre til at kalimera ikke skal bli et forum hvor vi kan stille spørsmål om hvordan vi skal oppføre oss for å snike til oss penger, eller hvordan vi kan bryte lover og regler for å betale mindre for en vare. For hvor går grensen? Ved metrobilletten, fergebilletten eller kameraet? Svar (støttende eller ikke) fra ethvert medlem settes pris på, men særlig fra Kalimera-Janne. |
|
|