![]() |
|
|||
|
|||
![]()
I augusti ska jag åka till Samos med dottern, en väninna och hennes son. Det ska bli fantastiskt!
Dock har man ju hört ett å annat om de läskiga inflygningarna på Samos flygplats? Nån som kan bekräfta/ dementera? Kram Lodenskan |
|
||||
|
||||
![]()
Flyet tok en veldig brå sving for å komme inn på rullebanen.
En gang i løpet av den uken vi var der, kom flyet den andre veien over stranda, følte nesten at flyet "subbet" parasollene. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
En häftig upplevelse väntar envar som ska landa på Samos beryktade Airport. Runway är lite kort och därtill finnes från landsidan ett vasst berg som måste rundas innan landning...
Landar man från havet då stryker landningsställen över strandparasollerna så det står härliga till. Sedan full reversering på motorerna och glödande bromsskivor. Men ner kommer man. På You Tube finnes en massa filmer att avnjuta innan resan. Här kommer ett par smakprov http://www.youtube.com/watch?v=TOEeOQXk7SE&NR=1 http://www.youtube.com/watch?v=QhvTq...eature=related Arne |
|
|||
|
|||
![]() ![]() Tur att Youtube inte fanns 1992 när vi landade på Samos. Visste inget om flygplatsen och både landning och start gick bra!! Lissi |
|
|||
|
|||
![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Har alltid sagt och kommer alltid att säga att en landning på Samos är helt underbar. Det går verkligen att känna piloternas skicklighet i hela kroppen. Banans längd är för mig inte det väsentliga, tänker hellre på vilka nyckfulla vindar som gäckar när man kommer in över land och landar med nosen mot stranden än tvärtom.
Den 20/6 får jag känna detta ![]() Hasse ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hmmm Hasse. Vi säger som så... överlever du landningen i juni avbokar inte jag landningen i augusti.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Och har man överlevt landningen och ska till voutsalakia väntar en hisnande bussfärd.................
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Yepp!! Förtvivla ej!!!
|
|
|||
|
|||
![]()
Jeg er relativt flyredd og har landet på Samos ca. 25 ganger. Det går kjempefint. Der er alltid godt erfarne piloter som lander der, så ta det helt med ro.
|
|
||||
|
||||
![]()
Ingen fara att landa på Samos, tvärtom är det underbar utsikt över bergen och bl.a. Pagondas.....
|
![]() |
|
|