Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Sifnos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-02-22, 15:51
friss friss är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008
Standard Sifnos+en grannö

Hej igen!
Lutar åt Sifnos i början på juni. Har 9 hela dagar (+ 2 "resdagar") om vi bokar det flyget som jag hittat till Aten. Skulle gärna hinna med 2 öar. Har kollat på Syros, Serifos och Milos. Vilken kombination ska vi satsa på om vi inte ska ha för långa båtturer? Eller ska vi kanske stanna på Sifnos?
Tacksam för svar....
Svara med citat
Gammal 2009-02-22, 16:47
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007
Standard Sv: Sifnos+en grannö

Milos är en fin ö, men väldigt annorlunda jämfört med Sifnos. Upptäcker ni att Sifnos är "paradiset" för er när ni kommit dit tror jag inte Milos skulle passa er. Jag trivs bättre på Sifnos!
Svara med citat
Gammal 2009-02-22, 21:21
Halloj Halloj är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2006

Svårigheten med Milos är enligt mig att det tar ett tag innan man gillar den. Vi kom från Sifnos till Milos och tyckte väl att Milos var helt okej, men besämde oss för att åka tillbaka till Sifnos. Men under de dagarna som förflöt från att vi köpte biljetter tills att båten gick, så började vi verkligen gilla Milos. Vi hittade några fantastiska restauranger och vi besökte Plaka och åt världens godaste middag där. Vi hittade några fantastiska stränder där vi var nästan själva. Så, vi vill åka tillbaka till Milos en dag, även om ön inte är lika charmig och mysig som Sifnos.
Svara med citat
Gammal 2009-02-22, 22:02
Paittas Paittas är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Både Milos och Serifos är verkligen att rekommendera men Serifos är närmare Athen på hemvägen.

Paittas
Svara med citat
Gammal 2009-02-22, 23:37
kimmens avatar
kimmen kimmen är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

Glöm heller inte lilla mysiga Kithnos. Och då är ni ännu närmare Athen på hemvägen...

/kimmen
Svara med citat
Gammal 2009-02-23, 16:53

Ja, der är ju inte lätt att välja....Läste att det var åldersgräns för att åka med highspeed-båtarna, stämmer det?? Vi har ju en lite kille med oss och eftersom vi inte ska vara borta så länge vill vi ju spara lite tid...
Svara med citat
Gammal 2009-02-23, 22:15
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av friss Visa inlägg
Läste att det var åldersgräns för att åka med highspeed-båtarna, stämmer det?
Var har du läst det och vad var det för åldersgräns? Emma var väl 8 månader då hon åkte Highspeed första gången och de klagade inte ens fast vi satt rakt på durken mellan bänkraderna och bytte blöjor. Däremot frågade tanterna visst Maria efteråt var hon hade hittat en man som klarade av att byta blöjor men det är en helt annan historia.

Mvh Janérik
Svara med citat
Gammal 2009-02-24, 08:20

Det var ju bra, tyckte också det var konstigt. Har suttit och läst en himla massa här på forumet om öarna och färjeförbindelserna och då kom det upp om åldersgränsen, får se om jag hittar sidan, kan ju ha missuppfattat vad de menade...
Svara med citat
Gammal 2009-02-24, 08:41

Hittade sidan. Denna gång läste jag ordentligt ...Gällde åldersgränsen för när det kostar för barn...
Svara med citat
Gammal 2009-02-24, 21:51
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av friss Visa inlägg
Hittade sidan. Denna gång läste jag ordentligt ...Gällde åldersgränsen för när det kostar för barn...
Aah, det var ju en viss skillnad det.

Mvh Janérik
Svara med citat
Gammal 2009-02-27, 14:25
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Stanna på Sifnos, eller ta några dagar på Milos för att se de unika stränderna och kanske göra en tur runt ön med båt. Syros är inte heller dumt, kombinera trivsamma Kini med "lilla Aten" - Ermopoulis. Serifos är den lugnaste av dessa öar, ganska likt Sifnos, men inte lika exploaterat. Sifnos är inte exploaterat, tro inte det, men i jämförelse med Serifos så kan det upplevas så.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:40.