![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej igen!
Lutar åt Sifnos i början på juni. Har 9 hela dagar (+ 2 "resdagar") om vi bokar det flyget som jag hittat till Aten. Skulle gärna hinna med 2 öar. Har kollat på Syros, Serifos och Milos. Vilken kombination ska vi satsa på om vi inte ska ha för långa båtturer? Eller ska vi kanske stanna på Sifnos? Tacksam för svar.... |
|
||||
|
||||
![]()
Milos är en fin ö, men väldigt annorlunda jämfört med Sifnos. Upptäcker ni att Sifnos är "paradiset" för er när ni kommit dit tror jag inte Milos skulle passa er. Jag trivs bättre på Sifnos!
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Svårigheten med Milos är enligt mig att det tar ett tag innan man gillar den. Vi kom från Sifnos till Milos och tyckte väl att Milos var helt okej, men besämde oss för att åka tillbaka till Sifnos. Men under de dagarna som förflöt från att vi köpte biljetter tills att båten gick, så började vi verkligen gilla Milos. Vi hittade några fantastiska restauranger och vi besökte Plaka och åt världens godaste middag där. Vi hittade några fantastiska stränder där vi var nästan själva. Så, vi vill åka tillbaka till Milos en dag, även om ön inte är lika charmig och mysig som Sifnos.
|
|
|||
|
|||
![]()
Både Milos och Serifos är verkligen att rekommendera men Serifos är närmare Athen på hemvägen.
![]() Paittas |
|
||||
|
||||
![]()
Glöm heller inte lilla mysiga Kithnos. Och då är ni ännu närmare Athen på hemvägen...
![]() /kimmen |
|
|||
|
|||
![]()
Ja, der är ju inte lätt att välja....Läste att det var åldersgräns för att åka med highspeed-båtarna, stämmer det?? Vi har ju en lite kille med oss och eftersom vi inte ska vara borta så länge vill vi ju spara lite tid...
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Mvh Janérik |
|
|||
|
|||
![]()
Det var ju bra, tyckte också det var konstigt. Har suttit och läst en himla massa här på forumet om öarna och färjeförbindelserna och då kom det upp om åldersgränsen, får se om jag hittar sidan, kan ju ha missuppfattat vad de menade...
|
|
|||
|
|||
![]()
Hittade sidan. Denna gång läste jag ordentligt
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
![]()
Stanna på Sifnos, eller ta några dagar på Milos för att se de unika stränderna och kanske göra en tur runt ön med båt. Syros är inte heller dumt, kombinera trivsamma Kini med "lilla Aten" - Ermopoulis. Serifos är den lugnaste av dessa öar, ganska likt Sifnos, men inte lika exploaterat. Sifnos är inte exploaterat, tro inte det, men i jämförelse med Serifos så kan det upplevas så.
|
![]() |
|
|