![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ojoj vilket lyxigt dilemma jag har
![]() ![]() Tacksam för alla förslag ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Vad kul med lite lyx ![]() Mvh P ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Önskar ett lyckat val Enigma |
|
||||
|
||||
![]()
Tror att Santorini kan passa er.
Ett måste är då att bo några dagar i Fira på kanten till calderan. Kanske lite extra lyxigt med egen bubbelpool på klippkanten i skymningen. Eller varför inte kombinera med några dagar i Fira på Santorini och sedan bege er över till Naxos. Denna ö har allt ! /Homeros |
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Varför inte åka till Parga. En mysig pärla på fastlandet med öar utanför som man kan besök. När vi var där bodde vi på Olympic studios. Det är några år sedan vi var där så jag vet inte hur standarden på hotellet är nu, men man bor i stan och utsikten är otroligt vacker. Du kan läsa mer om Parga under fatlandet här på Kalimera. Precis som Patricuz skriver så är Molivos på Lesvos också otroligt vackert och romantiskt. Hoppas att du hittar ett resmål som passar och lycka till med bröllopet. Hälsningar Anpe |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det måste vara den ultimata smekmånads platsen
|
|
||||
|
||||
![]()
Det finns ju så många öar..
![]() Sifnos är ju väldigt mysig men där finns inte någon fart och fläkt som ni ju också vill ha.. Paros, där finns både och! I Naoussa är det romantiskt och vackert! Lite mer fart och fläkt finner ni i Parikia med sina mysiga gränder. Fina stränder finns det gott om och i Lefkes är det trevligt att strosa omkring, fina vandringsmöjligheter. Från Paros kan ni ju också lätt besöka lilla mysiga Antiparos. En annan ö som jag tror kan vara väldigt vacker om man tycker om grönska är Skopelos. Jag har inte besökt Skopelos än..men där finns nog både romantiska badvikar med klart vatten och mysigt stadsliv! //Stina ![]() Senast redigerad av Stina den 2009-02-25 klockan 15:23. |
|
||||
|
||||
![]()
Skopelos! Jättemysig hamnstad med en mängd mysiga tavernor och cocktail-barer. Slingrande smala gränder med enorm blomsterprakt. Superfina stränder som man når med vespa eller bil, på vissa ställen kan ni bli helt ensamma, det var i alla fall vi många gånger (vi reste i juni). Underbart vackert dessutom. Kombinera med fart och fläkt på Skiathos i några dagar, tar bara 30 minuter över med färja. Dit skulle jag åka!!
Bea |
|
|||
|
|||
![]()
Skopelos är visserligen en verkligt fin ö, men just i år i värsta MammaMia -febern skulle jag INTE åka dit på smekmånadsresa....Jag läste någonstans att det är en otrolig ökning av resenärer dit i år...
Då tror jag mer på Lesvos, Naxos, Kefalonia, Paros, Samos mfl öar som fina mål för bröllopsresa.... Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Fira smekmånad i Grekland. Åh så fint det låter, ni får säkert en smekmånad ni aldrig glömmer.
Hade vi kunnat det för 19 år 5 m så hade det varit den perfekta platsen ( tror jag ). Nu får vår dotter som är snart 20 år om 6 dagar och jag åka dit för första gången i Augusti. Ni får säkert en fin smekmånad om ni väljer SKOPELOS. ![]() Birgitta 63 |
|
||||
|
||||
![]()
Chora på Folegandros med ex boende på Fata Morgana är en perfekt plats för ett smekmånadspar. Här kan ni njuta av solnedgången varje kväll. Trevlig befolkning, oerhört mysig chora med charmiga gränder, bästa tänkbara mat och en underbar utsikt ut över havet.
Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Ska ni åka charter eller på egen hand? |
|
||||
|
||||
![]()
Såg nu att ni vill till en stor ö. Då är Folegandros inget alternativ men romatiskt och fint är det.
Eva |
![]() |
|
|