Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-02-25, 10:27
Asteri Asteri är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2005
Standard Smekmånad förslag på öar

Ojoj vilket lyxigt dilemma jag har. Har ett väldigt svårt beslut att ta. Jag behöver tips på en lagom romantisk men ändå stor ö som man kan utforska på 2 veckor. Ön får inte vara för liten. Vi gillar lite fart och fläkt samtidigt som vi uppskattar lugnet. Det är en överraskning till min blivande har inte berättat något så jag försöker surfa när han inte ser på men inte det lättaste precis. Så vart kan man vända sig om inte till Kalimera forumet med så många Greklandsresenärer.

Tacksam för alla förslag
Svara med citat
Gammal 2009-02-25, 10:48
Patricuz Patricuz är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008
Standard Sv: Smekmånad förslag på öar

Hej!

Vad kul med lite lyx. Jag har inte besökt så många öar men kom att tänka på Corfu. Jag upplevde ön som romantisk! Perfekt ö om man vill utforska på tumanhand med hyrbil eller scooter. Den borde vara lagom stor för två veckor och där finns romantiska stränder, särskilt på västkusten och romantiska gränder i själva Corfu Town. För att inte tala om "Canal d´amour" på norra delen av ön! Googla bilder. Landskapet är varierande och man hittar både lugnare och mer hektiska miljöer. Lycka till med valet!

Mvh P
Svara med citat
Gammal 2009-02-25, 11:23
Enigmas avatar
Enigma Enigma är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2008

Citat:
Ursprungligen postat av Asteri Visa inlägg
Ojoj vilket lyxigt dilemma jag har. Har ett väldigt svårt beslut att ta. Jag behöver tips på en lagom romantisk men ändå stor ö som man kan utforska på 2 veckor. Ön får inte vara för liten. Vi gillar lite fart och fläkt samtidigt som vi uppskattar lugnet. Så vart kan man vända sig om inte till Kalimera forumet med så många Greklandsresenärer.

Tacksam för alla förslag
Corfu är en cool ö som passar för en smekmånadsresa. Ett annat alternativ kan vara den romantiska genuina orten Molivos på ön Lesvos. Lesvos är en stor ö som man kan väl utforska under två veckor. Ett väl passande boende under en smekmånadsresa kan man få exempelvis på hotell Delfinia i Molivos. Utsikten från hotellet är vackert, man kan se bergen och den gamla borgen och själva orten är mycket romantisk. Apollo organiserar resor dit och man kan t.o.m. bo i en bungalov.

Önskar ett lyckat val
Enigma
Svara med citat
Gammal 2009-02-25, 11:27
Homeross avatar
Homeros Homeros är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2006

Tror att Santorini kan passa er.
Ett måste är då att bo några dagar i Fira på kanten till calderan. Kanske lite extra lyxigt med egen bubbelpool på klippkanten i skymningen.
Eller varför inte kombinera med några dagar i Fira på Santorini och sedan bege er över till Naxos. Denna ö har allt !

/Homeros
Svara med citat
Gammal 2009-02-25, 11:44
anpe anpe är uppkopplad nu

Reg.datum: mar 2008

Hej!
Varför inte åka till Parga. En mysig pärla på fastlandet med öar utanför som man kan besök. När vi var där bodde vi på Olympic studios. Det är några år sedan vi var där så jag vet inte hur standarden på hotellet är nu, men man bor i stan och utsikten är otroligt vacker. Du kan läsa mer om Parga under fatlandet här på Kalimera.
Precis som Patricuz skriver så är Molivos på Lesvos också otroligt vackert och romantiskt.
Hoppas att du hittar ett resmål som passar och lycka till med bröllopet.

Hälsningar
Anpe
Svara med citat
Gammal 2009-02-25, 13:14
Enigmas avatar
Enigma Enigma är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2008

Citat:
Ursprungligen postat av anpe Visa inlägg
Hej!
Precis som Patricuz skriver så är Molivos på Lesvos också otroligt vackert och romantiskt.

Hälsningar
Anpe
Om Molivos på Lesvos nämnde inte Patricuz utan jag, Enigma
Svara med citat
Gammal 2009-02-25, 14:57
Tobbe Ss avatar
Tobbe S Tobbe S är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Citat:
Ursprungligen postat av Homeros Visa inlägg
Tror att Santorini kan passa er.
Ett måste är då att bo några dagar i Fira på kanten till calderan. Kanske lite extra lyxigt med egen bubbelpool på klippkanten i skymningen.
Det måste vara den ultimata smekmånads platsen
Svara med citat
Gammal 2009-02-25, 15:16
Stinas avatar
Stina Stina är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Det finns ju så många öar..

Sifnos är ju väldigt mysig men där finns inte någon fart och fläkt som ni ju också vill ha..

Paros, där finns både och! I Naoussa är det romantiskt och vackert! Lite mer fart och fläkt finner ni i Parikia med sina mysiga gränder.
Fina stränder finns det gott om och i Lefkes är det trevligt att strosa omkring, fina vandringsmöjligheter.
Från Paros kan ni ju också lätt besöka lilla mysiga Antiparos.

En annan ö som jag tror kan vara väldigt vacker om man tycker om grönska är Skopelos.
Jag har inte besökt Skopelos än..men där finns nog både romantiska badvikar med klart vatten och mysigt stadsliv!

//Stina

Senast redigerad av Stina den 2009-02-25 klockan 15:23.
Svara med citat
Gammal 2009-02-25, 15:28
Beas avatar
Bea Bea är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005

Skopelos! Jättemysig hamnstad med en mängd mysiga tavernor och cocktail-barer. Slingrande smala gränder med enorm blomsterprakt. Superfina stränder som man når med vespa eller bil, på vissa ställen kan ni bli helt ensamma, det var i alla fall vi många gånger (vi reste i juni). Underbart vackert dessutom. Kombinera med fart och fläkt på Skiathos i några dagar, tar bara 30 minuter över med färja. Dit skulle jag åka!!
Bea
Svara med citat
Gammal 2009-02-25, 15:45
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Skopelos är visserligen en verkligt fin ö, men just i år i värsta MammaMia -febern skulle jag INTE åka dit på smekmånadsresa....Jag läste någonstans att det är en otrolig ökning av resenärer dit i år...

Då tror jag mer på Lesvos, Naxos, Kefalonia, Paros, Samos mfl öar som fina mål för bröllopsresa....

Lissi
Svara med citat
Gammal 2009-02-25, 15:51
Birgitta63s avatar
Birgitta63 Birgitta63 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007

Fira smekmånad i Grekland. Åh så fint det låter, ni får säkert en smekmånad ni aldrig glömmer.
Hade vi kunnat det för 19 år 5 m så hade det varit den perfekta platsen ( tror jag ).
Nu får vår dotter som är snart 20 år om 6 dagar och jag åka dit för första gången i Augusti. Ni får säkert en fin smekmånad om ni väljer SKOPELOS.
Birgitta 63
Svara med citat
Gammal 2009-02-25, 15:53
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Chora på Folegandros med ex boende på Fata Morgana är en perfekt plats för ett smekmånadspar. Här kan ni njuta av solnedgången varje kväll. Trevlig befolkning, oerhört mysig chora med charmiga gränder, bästa tänkbara mat och en underbar utsikt ut över havet.

Eva
Svara med citat
Gammal 2009-02-26, 11:01
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av Asteri Visa inlägg
Jag behöver tips på en lagom romantisk men ändå stor ö som man kan utforska på 2 veckor. Ön får inte vara för liten. Vi gillar lite fart och fläkt samtidigt som vi uppskattar lugnet.
Ska ni vara på samma ställe i två veckor krävs det kanske en större ö, men ändå inte för stor. Parga är ju ingen ö, men skulle säkert passa. Några öar jag gillar (och som tar tid att utforska och har mycket att erbjuda) är Kefalonia, Samos, Skopelos, Lesbos, Naxos och - naturligtvis - Amorgos.

Ska ni åka charter eller på egen hand?
Svara med citat
Gammal 2009-02-26, 11:26
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Såg nu att ni vill till en stor ö. Då är Folegandros inget alternativ men romatiskt och fint är det.

Eva
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:00.