![]() |
|
Visa resultat för omröstning: Vilken typ av bad föredrar du? | |||
Klippor |
![]() ![]() ![]() ![]() |
17 | 14.29% |
Klappersten |
11 | 9.24% |
Småsten |
18 | 15.13% |
Sand |
62 | 52.10% |
Pool |
8 | 6.72% |
Ingetdera |
3 | 2.52% |
Antal röster: 119. Du får inte rösta i den här omröstningen |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
||||
|
||||
![]()
Tidigare har vi haft en diskussion om solstolars vara eller icke vara och huruvida vi tillbringar dagen på stranden eller annorstädes. Men när ni väl ska sola och bada, solstol eller ej, vilket typ av bad föredrar ni? För mig är valet enkelt: klippbad, och finns det inga klippor att tillgå vill jag helst ha klappersten, och finns inte det får jag nöja mig med småsten, eller i ”värsta” fall sandstrand. Vad tycker ni andra?
Vilken typ av bad föredrar du? Så här ser min idealiska "badstrand" ut: ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Sand! Jag är en sån badkruka, så jag vill gå LÅNGSAMT ner i vattnet och sakta vänja mig vid temperaturen. Dessutom vill jag se var jag sätter fötterna, så jag i möjligaste mån kan undvika att kliva på något slemmigt, som simmar iväg.
![]() ![]() Karin bekväm av sig |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag har en kompis som aldrig badar i havet, hennes man får bära henne ner i vattnet och hålla henne medans hon "badar". Hon är livrädd för fiskarna. |
|
|||
|
|||
![]()
Hmm... här hemma vill jag ha gräs eller klippor.
Men är jag i Grekland vill jag ha sand... för där finns ju solstolar ![]() ![]() //Camilla. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Sjögräs undviker jag att kliva på, för där kan det finnas saker... "slemmiga saker" kan vara såväl fiskar som sniglar, sjöstjärnor, sjögurkor, havsmaskar och annat som lever. Usch, jag ryser bara jag tänker på alla saker man har rensat ur fisknäten! ![]() Jag har nog ärvt det här från min mamma, som hatade allt som ringlade och kröp. Hon brukade till och med rensa i trädgårdslanden på kvällarna när det börjat mörkna, så att hon skulle slippa se alla daggmaskar... ![]() Karin |
|
||||
|
||||
![]()
Är uppvuxen med sandbad o det vill jag fortfaande ha,även om jag badar vid klippor om inget annat finns Cia
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Så det var där. Gissade på det, men jag har ju inte varit där, så jag kunde ju inte veta säkert. Citat:
Stenstränder är dock nästan alltid vackrast. Men sköna är de INTE och inte heller speciellt roliga att bada vid. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Citat:
![]() ![]() Två av mina absoluta favoriter. |
|
||||
|
||||
![]()
Kan hålla med dig när det gäller sjögurkor, de är ganska slemmiga att trampa på.
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Citat:
Senast redigerad av Elisabet den 2005-08-05 klockan 16:25. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Mouros ser kanske litet ut på bild, men tittar du noga ser du en människa uppe till höger, så det är större än vad det ser ut att vara. Kalimera beach är däremot väldigt liten, och naggande god. Senast redigerad av Kalimera den 2005-08-05 klockan 16:27. |
|
|||
|
|||
![]()
Älskar att bada över huvud taget, men jag föredrar nog klippor... även om jag inte är så förtjust i "slemmiga" saker
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Har många mysiga minnen från Mysingen. Men vad gäller bad däromkring så tycker jag Nåttarö, Stora och Lilla björn är svårslaget. Där finns ju både klippor, sand och klappersten efter behag o väder o vind. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag är en sandklippare
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag tycker om allt bara det är varmt och vackert
![]() /Alexandra |
|
|||
|
|||
![]()
Tyvärr måste jag erkänna att jag är en poolkille. Trots att det är grymt vackert att ligga på en klippa och blicka över havet föredrar jag nog trots allt att ha allt nära till hands. Ligger däremot havet precis utanför dörren ligger jag ju hellre där, men att traska flera kilometer för att komma till en perfekt klippa eller strandremsa är inte riktigt min grej... (yff, nu får jag väl alla på mig)
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jeg liker både småstein, sand (ikke helt finkornet) og klipper. Men jeg hater sand i solsenga(!), så jeg fyller alltid en flaske med vann når jeg bader, sånn at jeg kan skylle bena når jeg kommer opp... Litt forfengelig må man jo være.
![]() ![]() |
![]() |
|
|