![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Skall i år för åttonde gången besöka Naxos, det känns lite som om man lätt fastnar i samma hjulspår, min fråga är helt enkelt; Vad skall vi inte missa på Naxos?
// Helén |
|
||||
|
||||
![]()
Ni har väl varit i Koronos?? Underbar bergsby.
Även restaurang Picasso, tycker jag att man inte får missa. Finns både i Naxos stad och på Plaka. Super god mexikansk mat, deras tacos är gudomliga. Kan vara kul med lite omväxling. Sen har jag massor med andra tips, men jag antar att ni redan varit där... Så jag ställer en motfråga; Vad har ni sett?? ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() De härliga klippbaden där man ligger på nästan helt släta (med grekiska mått ![]() Jag är tyvärr urdålig på namn på platser. // Helén |
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Vi ska också åka till Naxos i sommar, jag tror att det är 9:e gången. Vi brukar alltid hyra bil och då är ett stopp på ett krukmakeri alltid på programmet. Det ligger mellan Chalki och Filoti. Många vackra o tunga ting har fraktats hem därifrån. Ett restaurangtips i chora är Old in. God mat o bra priser. Det finns ju hur mycket som helst att välja på men detta var ett litet tips Lotta |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() PotteryWorkShop i Damalas är också ett trevligt stopp. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Det vet jag inte om vi varit, ligger var? Risken är väl att man inte bara stannar, utan får med sig mer att släpa på ![]() Tackar för dessa tips så länge // Helén |
|
||||
|
||||
![]()
På hamnpromenaden...
![]() Tyvärr har jag ingen bra bild att visa, men har du näsan mot vattnet så ligger det cirkus 50 meter till höger om bageriet. Allt är sååå gott!! Photobucket funkar skit just nu, men om det funkar imorrn kan jag ladda upp en bild över hamnen tagen från vattnet, och märka ut var restaurangen ligger, om det skulle vara till någon hjälp?? |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, jag är med, hos mannen som sitter till vänster i bild i blå skjorta gjorde vår 14:åring sin officiella
![]() // Helén |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Tog du bilden i höstas?? Ser att det kommit "dörrar" in till utedelen av restaurangen. Är det nytt?? Minns inte att jag såg några där i somras... |
|
||||
|
||||
![]()
Det blir ju lite lättare om du berättar vad ni har sett och gjort.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det är nytt från i höstas. Lite tråkigare tycker jag, men bra som skydd för vinden. "Katten" och grillen har flyttad till andra sidan.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
![]() ![]() Är det i Appalonas de härliga klippbaden finns? // Helén- som nog får börja anteckna lite bättre på plats |
|
||||
|
||||
![]()
Härliga klippbad tycker jag bara finns i Agia Anna. Antecknar du det?
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat: