![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tillbaka till vardagen igen efter vår årliga greklandstripp. Som vanligt har vi haft tre härliga veckor i övärlden. Vi har mött så många underbara människor som t.ex. Vaggelis som visade oss kyrkan Georgios Valsamitis på Amorgos, mannen på Schinoussa som lånade ut sitt parasoll till oss (det tog honom en halvtimme att montera upp det och förankra det i klippan) och så Eleftheria som vi bodde hos på Santorini (kanske den mest gästvänliga och generösa värdinna vi någonsin mött), jaa...listan kan göras lång!
![]() Men sedan finns det ju möten man helst vill glömma: ![]() -Där tänkte jag ligga, sa hon. -Jaha... -Ja, och jag var här först! Vad svarar man på det? Man blir alldeles mållös. Stranden var alltså tom och det fanns gott om plats till damen i fråga och hennes sällskap som skulle anlända med badbåten. Vi har varit på Amorgos nästan varje år sedan -97 och för varje år blir det fler och fler landsmän där, och inte gör väl det någonting så länge vi kan vara vänliga mot varandra. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, en del av oss svenskar har nog missuppfattat allemansrätten
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Hur det går för Dimos på Maltezi vet jag inte riktigt, men innan vi åkte hade han hunnit öppna sin servering. Det spelades musik och ett tjugotal solstolar med parasoller stod uppställda på stranden. Det var dock inte alls så mycket folk än, men det blir säkert full fart där i juli och augusti. Vi får väl hoppas det, för han la ner en hel del jobb på att göra det fint där. (men jag gillar nog Maltezi mer utan solstolar och musik... ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Blev väldigt förvånad när jag besökte Maltezi i början av juli och hörde musiken och såg solstolarna. Är ju van att vara där utanför högsäsong. Men det var ganska välfyllt på stolarna så det är tydligt att många tycker det är bra med den servicen. bosse |
![]() |
|
|