Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-03-25, 18:22
Anso Anso är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008
Standard Hjälp med resmål!

Jag och min sambo håller som bäst på att planera en resa till Grekland, vi ska åka en vecka i juli. Men vi velar som bara den nu!
Vi har tidigare varit på Korfu, Kreta, Samos, Parga, Rhodos, Skiathos, Zakynthos och Kos.

Vi tycker om att åka till olika ställen varje gång och nu är vi bra snurriga av alla olika alternativ...

Vi har just nu Tilos, Karpathos eller Lefkas på tapeten.
Vi är inte ute efter hålligång, men tycker det är viktigt med bra mat och fina stränder. Vi ska boka resan via charter-arrangör.

Tilos har vi fastnat för då det ser så genuint och verkligen grekiskt ut. Men vi är lite fundersamma på om det är väl lugnt där... Vi vet heller inte så mycket om stränderna på ön. Har kikat på hotellen Ilidi Beach Rock och Eleni, de ser båda bra ut. Visserligen saknas pool på båda hotellen, något som vi brukar prioritera... Nån som bott där?

Lefkas verkar också grönt och fint, men antar att det är rätt så mkt mer turistigt. Stämmer eller? Om någon bott på något trevligt hotell på Lefkas och Karpathos tar vi gärna emot tips!
Svara med citat
Gammal 2008-03-25, 18:36
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008
Standard Sv: Hjälp med resmål!

Vi ska till Karpathos för första gången i år. Vet ingenting om ön men valde den just för att den verkar just genuin och med många fina stränder. Efter varma rekomendationer här på forumet kändes det som ett bra val!
Svara med citat
Gammal 2008-03-25, 18:54
gotlandica gotlandica är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2007

Skulle med varma ord rekomendera Karpathos. Lefkas, var ett tag se'n jag var där, men som sagt: mer turistiskt. Den bästa "mat-resa" jag haft i Grekland var nog när vi var på Karpathos, och då särskilt restaurang Calypso i Amoopi. Men genuint och härligt! Otroligt vatten, härliga människor. Se er omkring om ni åker dit, det är ett fantastiskt omvälvande landskap!
Svara med citat
Gammal 2008-03-25, 19:00
Anso Anso är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Tack för inlägget. Det låter ju bra. Vilket hotell bodde du på? Något som du kan rekommendera?
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:47.