![]() |
|
|||
|
|||
![]()
I maj åker jag till Sverige, jag kommer att åka utan barn och man och bara vara med släkt och vänner. En husmorssemester men oxå att göra vad jag själv vill. Det ska bli jättekul
![]() Det är många år sedan jag var ut och dansa i Stockholm så det har jag tänkt att göra en kväll, jag vet inte vad som gäller när man är runt 40 och gillar 80 talets disco. Gärna tips även på barer. Finns det några sådana ställen kvar ![]() Hoppas någon kan komma med lite tips Monica |
|
|||
|
|||
![]()
ah ,vad kul. man blir avis
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nalen?? Det var ett väldigt trivsamt danshak på 50-talet....
Mera troligt nedlagt sedan decennier tillbaka... Arne |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Men andra heta tips om man vill svänga om lite Disco är ju då: Blue Moon Bar, Golden Hits som varvar även med lite show ca varje timme. Göta Källare, Alladin, Karlson & Co, Chaplins Bar, Södermalm -ett ställe och Sthlms Kök o Bar, Engelen även kallad Kolingen i Gamla stan som har live band tis och ons bla. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Have Fun ![]() Camilla |
|
|||
|
|||
![]()
Häng på vet ja
Monica |
|
|||
|
|||
![]()
Tack Camilla för alla tips
Du verkar ha koll på det där, några av ställena har jag varit på men det var 15-20 år sedan. Det är väl ingen risk att man känner sig som ett sämre försök att hålla sig ung. ![]() Om du skulle välja själv ett danshak vilket skulle du välja, det blir bara en kväll så det gäller att ha kul som bara fasen ![]() ![]() ![]() Monica |
|
|||
|
|||
![]()
Ja, det skulle inte vara helt fel.
Men jag spar tills i juni då vi kommer att åka upp. Tack ändå ![]() Fast du åker ju utan barn och man, vilken lyx................. |
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE=monica;115251]
Om du skulle välja själv ett danshak vilket skulle du välja, det blir bara en kväll så det gäller att ha kul som bara fasen ![]() ![]() ![]() Hm, om det är en lördag du kommer gå ut skulle jag nog välja Golden Hits...eller Blue Moon Bar som ligger på Birger Jarlsgatan 21. Om du går ut i veckan och vill ha lite barhäng, lyssna på live musik och sedan gå en trappa ner och dansa av dig lite skulle jag gå på Engelen I Gamla Stan. Sen tycker jag du ska gå till Sea Hotel och besöka deras is bar, bara ta en drink och "känna på den iskalla atmosfären" är alltså en bar helt gjord av is ![]() ![]() Camilla |
![]() |
|
|