![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Här går man och oroar sig att man ska missa Sveriges matcher i EM i sommar, då vi är i Grekland den perioden.
Men nu blir det inget problem då vi har hamnat i samma grupp som Greekland! Undrar på vilken ö man ska se Grekland-Sverige? /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
Så här ser det ut för Sveriges del:
10 juni Grekland-Sverige 20:45 14 juni Sverige-Spanien 18:00 18 juni Ryssland-Sverige 20:45 På planeringsstadiet är vi på Naxos den 10:e. Spanienmatchen får vi se på flygplatsen! /Netwolf |
|
|||
|
|||
![]()
Min man är överlycklig! Vi är på Eigina 8-15 juni...
Åsa |
|
||||
|
||||
![]()
När börjar EM?
|
|
||||
|
||||
![]()
7 juni med Schweiz - Tjeckien som möts i Basel.
Finalen går den 29/6 i Wien. |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för snabbt svar!
|
|
||||
|
||||
![]()
Frågan är väl om man inte måste planera resdatum efter det där... Är inte särskilt fotbollsintresserad men det skulle vara enormt kul att se det i Grekland. Som jag naturligtvis skulle hålla på
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det var en glädjande nyhet! Hoppas att man är i Grekland då.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Den dagen har vi nu planerat in, min man och jag ska bjuda in mina svenska vänninor från svenska skolan och deras gubbar hem till oss.
Vilket liv det kommer att bli .......... ![]() Monica som hoppas på svensk seger ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Matchen Sverige-Grekland den 10/6 blir onekligen en knepig match. Regerande Europamästarna Grekland brukade ha svårt att göra mål efter att de vunnit EM 2004. I EM-kvalet gjorde de flest (31) mål av alla lag i alla grupper men då får man betänka att även Grekland spelade mot en del "blåbär", precis som alla andra lag som nu deltar i EM-slutspelet.
Sverige å sin sida, har alltid svårt att föra matcher, slår helst i underläge medan Zlatan fortfarande letar efter landslagsformen och att göra mål för Sverige. Så denna match den 10/6 blir nog en riktig nagelbitare som kommer att bli målsnål och kanske även tråkig. Kan Zlatan få en möjlighet att få schyssta passningar så blir han livsfarlig, han ska definitvt inte vara ute på kanterna och försöka dribbla. Det är i centrum han behövs ! Om Greklands lag kan jag nada............ Hasse ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Fast det verkade ju vara med nöd och näppe som Sverige öht tog sig till slutspelet
![]() Heja Grekland ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Nja, vi har "på papperet" många bra spelare och de är väldigt duktiga i sina respektive klubblag runt om i Europa och en del av dem gör ofta mål. Men väl i gul-blå mundering blir de tämligen bleka och får svårt att göra sig gällande mot andra landslag vilket får oss supporters aningen nervösa.
Vi har även andra spelare som också är duktiga i sina klubblag men långt ifrån en plats i startelvan i landslaget (t.ex Markus Berg i Groningen, Holland respektive Markus Rosenberg i Werder Bremen, Tyskland). Dessa målskyttar får inte sin chans, tråkigt. Hasse ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
|||
|
|||
![]()
har längtat efter den här matchen längeeee.. kommer bli så spännande och kul speciellt när man e halvsvensk och halvgrekinna
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jippie!
Är på Kos 13/6-27/6. att det skall tittas på fotboll! Marcus Allbäck är väl en given kandidat till mål eller nålgivande passningar! Han är inte bara en duktig fotbollsspelare han ser inte illa ut heller. Bara vi går vidare tillsammans med Hellas från gruppspelet är jag nöjd! Men ända till final, ja då måste alla verkligen vara på topp! Ser fram emot många fina fotbollsstunder sommaren 2008! ![]() ![]() ![]() //Kerstin// |
|
||||
|
||||
![]()
Kommer att få se alla gruppspelsmatcher på Kreta
![]() Malin |
|
|||
|
|||
![]()