![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Idag är det fredagen den 13e
![]() ![]() ![]() Jag ska utmana ödet och ge mig ut på stan. Jag ska låtsas som att det inte är den trettonde idag. Är man skrockfull, så är man. Tror det ligger i generna; mamma, mormor och mormors mor ![]() Moster |
|
|||
|
|||
![]()
Eftersom jag är född den 13:e(inte på en fredag dock),så har jag alltid fredagar som turdagar.Så jag kanske ska göra tvärtom...ligga på sofflock alla andra dagar..
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej!
Tror det är vad det man gör det till. Själv tog jag mitt körkort fredagen den 13 och då med en passande tid 13.00. Fick frågan innan jag började kör upp om jag är skrockfull. Svarade nej men kanske jag blir! Är fortfarande inte rädd för fredagen den 13 och med det kan man konstatera att det gick bra. ![]() Rolf |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
PARASKAVEDEKATRIAFOBI !!! Som pappan sade i "Mitt feta, grekiska bröllop" : - Give me a word, any word, and I show you that the root of that word is Greek...!!! |
|
||||
|
||||
![]()
Ordet finns och ger 3400 träff på Google!
Förlåt Rasmus, jag trodde Du börjat sniffa Ariel igen. Jag undrar om inte en del skrock bara är en trött mammas försök att hålla ordning på ungarna? Sju års olycka om man krossar en spegel (spela inte boll innomhus) Gå inte under en stege (få inte tegelsten i huve) Om du kan salta en skata på stjärten så får du önska dig nåt (tidsfördriv) Osv. //PO |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
-Fast jag har ju sett många "naturfilmer" där man saltar skator på stjärten... ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vilka perversa människor Du umgås med!
//PO ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
I avdelingen for unyttig kunnskap:
Det er tirsdag den trettende som er ulykkesdag i Hellas. At det er tirsdag, ikke fredag, har noe med Konstantinopel å gjøre, tirsdag den trettende i 1204 mistet den ortodokse kirken sin makt der. Tror jeg. |
|
|||
|
|||
![]()
Hejsan!
Måste bara säga att jag är född fredag den 13:e och har alltid betraktat fredag den 13:e som en tur dag! ![]() Mvh Camilla |
|
||||
|
||||
![]()
Hej!
Jag är också född den 13:e och även min son,pappa och morbror vi är ett helt gäng som tycker 13 är ett tur tal. Ha en skön sommar! Nicka |
|
||||
|
||||
![]()
Det var mysko! Då borde ju paraskevidekatriafobia heta tritidekatriafobia
![]() |
![]() |
|
|