Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Amorgos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-06-29, 19:17
Hella H Hella H är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 14
Standard Sent till fel ställe?

Hej igen!

Jag har bara fått ett svar på mitt inlägg så jag försöker igen. Det verkar krångligt att komma fram till Egiali kl. 01 på natten (den 3/7) om man vill bo i Katapola. Jag får i alla fall inte riktigt ihop det hela med boende om man inte har förbokat eller kan det finnas folk från Katapola i Egialis hamn när färjan kommer?Jag har kommit på att det kanske är en smart idé att ta en natt på Naxos och sedan fortsätta till Amorgos nästa dag. Då verkar det gå en snabbfärja vid 8-tiden på tisdagen men ingen mer båt förrän på eftermiddagen vid 15-tiden. Kan det stämma?

Helena
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-06-29, 19:47
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: Sent till fel ställe?

Om ni vill till Amorgos, så skulle jag hellre välja första natten (ev. fler) i Egiali i stället för en enkel natt på Naxos. När ni väl är på ön kan ni åka till Katapola nästa dag och kolla läget - och sen kan det alltid lättare ordnas att byta plats på Amorgos än att byta ö.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-06-30, 01:02
hasas avatar
hasa hasa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Södertälje
Inlägg: 174
Standard Sv: Sent till fel ställe?

Jag håller med. Ta er till Amorgos och följ med någon av uthyrarna som står i hamnen. Ta ett par nätter i Egiali eller byt till Katapola om ni mot förmodan vill det
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-06-30, 09:19
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Sent till fel ställe?

Om ni reser med små barn är Egiali ett bättre alternativ med den fina sandstranden. Annars tycker jag det verkar vara ett klokt råd att bo några eller någon natt på varje ställe. Byarna ovanför Egiali är mycket fina och vandringar till en eller flera av byarna är en fin utflykt. När vi gick där var det ganska mycket getingar i naturen och lite stickigt vid stigen på vissa ställen så det kan vara skönt att ha lite högre sockar och kanske MyggA som jag tycker hjälper till att hålla getingarna borta om det sen är inbillning vet jag inte.

Eva
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-06-30, 20:03
Smultron Smultron är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Inlägg: 2 528
Standard Sv: Sent till fel ställe?

Tycker också att ni ska åka till Egiali trots att ni siktat in er på Katapola, då är ni i alla fall på rätt ö. Eftersom snabbbåten till Katapola var fullbokad åkte vi med den sena färjan till Egiali (16/6). Det fanns massor av rumsuthyrare i hamnen. Vi hade en sådan tur att vi hittade en från Katapola, så vi hamnade rätt trots allt. Annars hade det ordnat sig ändå med en natt i Egiali och sen buss till Katapola.
Smultron
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT