Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2013-06-11, 12:48
Andhof Andhof är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 4
Standard Bästa guideboken för öluff i Kykladerna.

Hej,

Jag och min sambo ska öluffa några v i sommar och tänkte nu skaffa en guidebok. Hittat Willmaguidenen till Kykladerna men känns sådär att den är så gammal som från 2009.. någon som har en uppfattning om detta är ett problem i praktiken?

Eller finns det andra bättre alternativ? ex Lonely Planet Greek Islands (från 2012)

Tacksam för input!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2013-06-11, 14:16
para polis avatar
para poli para poli är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 332
Standard Sv: Bästa guideboken för öluff i Kykladerna.

Vet inte hur Kalimera ställer sig till det här. Det säljs ju eminenta guider här på kalimera, så du är ju inne hos en konkurrent och frågar.
Iaf så ska jag säga vad jag tycker. Jag har har använt mig av både kalimeras e-guider och Willmaguiden. Här har du tillgång till luffartips, både i guide-form och i menyn till höger. Guiderna härifrån till de specifika öarna är väldigt detaljerade och omfattande, dessutom, inbillar jag mig, ständigt aktuella. Dessutom får du oväderliga tips genom att studera forumet.
Har jag inte haft tillgång till e-guiden så har jag använt mig av Willma. Att den är från 2009 spelar ingen roll.
När det kommer till tips om boeende har det oftast, för min del, kvittat, då man följt med rumsraggare från hamnen och dessa oftast varit till stor belåtenhet. Var mer stressad över boeende de första resorna, nu för tiden är man ganska avslappnad i den frågan. "Det fixar sig!", och tänka sig, det har det alltid gjort.
Kartorna i Willma är sådär, man får orientera sig med hjälp av vägbeskrivningar formulerade i berättande text, fast dessa kan ibland te sig ganska poetiska. Utnyttja båda resurserna vetja! Det är alltid trevligt med en bok.
Och en uppmaning till Janne; kanske dax att författa (eller sätta ihop) några böcker?
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT