Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-10-04, 11:13
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Bok efterlyses

Av min syster fick jag en massa bocker i somras. Bland dessa var tva av trilogin om Ringen pa danska, Tolkiens fenomenala verk menar jag. Har nagon en aning om hur jag kan fa tag i del tva, som fattas?
Jag laste denna trilogi forsta gangen 1967, innan den fanns oversatt till svenska. Jag stod i en bokhandel I Wennergren Center i Stockholm och letade reselitteratur, blev rekommenderad Tolkien i paperback av en fjunig forsaljare. Jag blev helt facinerad av bockerna men hade ingen att diskutera dem med. 1969, vid aterkomsten till Sverige, hade min brorson Ola hela golvet i sitt rum belagt med stora sjok av pappper som han ritade kartor pa, fran Fylke och Mordor ...han hade tolkat alvernas alfabet ...han var forvanad att gamla faster redan last bockerna.

Kanske jag skulle fraga Anita i Aten om hon har kvar bockerna, hon fick alla mina bocker nar vi flyttade...
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-10-04, 19:35
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Bok efterlyses

Vill du ha den just på Danska? Annars kan du beställa den på Svenska från många olika ställen på nätet.

Annars kanske det finns någon vänlig själ här som kan skicka dig ett nästan sönderläst exemplar som ändå ska bytas ut...

Tyvärr kan jag inte göra det för jag fick slänga de tre Ringendelarna i paperback för ett antal år sedan. De var sönderlästa och började falla i bitar... De hade också rest mycket så de var duktigt slitna. Men det var perfekt reselitteratur på den tiden. De är nu ersatta med hyfsade inbundna som inte får följa med på resorna. Och så har jag kompletterat med de flesta andra "kringböckerna...

Men det löser sig nog ska du se. Det finns alltid någon vänlig Kalimerian som fixar...

Hmm, nu blev jag sugen på att läsa om dem igen. Det var ett tag sedan nu...

Peter
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-10-05, 11:26
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: Bok efterlyses

Just det, sonderlasta var ordet. Jag skulle vilja ha del tva pa danska for att ha en komplett rad. Jag har ocksa last de flesta andra, som Bilbo, Silmarillion och andra. Flera barn har jag hoglast dem for under aren, som introduktion till lite annat an barnbocker, tycker barn bor fa uppleva bade spannande och mer komplicerade bocker.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT