Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skiathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-10-25, 17:44
Klick Klick är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Helsingborg
Inlägg: 893
Standard Hotell Ekaterini

Hej!
Vi funderar starkt på att boka resa till Skiathos (igen) i slutet av juli. Nu undrar vi om någon har bott på hotell Ekaterini i Megali Ammos? Vad finns det för köksutrustning? Finns möjligen brödrost....

Hälsn K
från HBG
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-10-26, 12:09
skrutt skrutt är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 262
Standard Sv: Hotell Ekaterini

Hej...vi bodde på Ekaterini nu i september.Hotellet är mysigt och ligger nära "allt"...Det var lite si o så med köksutrustning,ingen brödrost i alla fall.
Vi var tre st i ett rum men hade bara EN kniv hela veckan trots påstötning FLERA ggr till Apolloguiden...ett vinglas,men det fick vi senare två till...det vi var mest irriterade på var att det sällan eller aldrig fanns varmvatten i duschen.Förklaringen var sa guiden att vi åkte så sent på säsongen....dålig ursäkt tycker jag när man betalar "fullpris!!??
Hoppas ni blir nöjda för det är ett mysigt hotell trots allt....Skiathos är ju en så´n underbar ö så man står ut med det mesta.Jag har vart där säkert tolv ggr nu och fler blir det.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-10-27, 08:02
Klick Klick är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Helsingborg
Inlägg: 893
Standard Sv: Hotell Ekaterini

Hej och tack för ett snabbt svar... Ja jag överlever säkert utan brödrost eller så kanske jag kan köpa med mig en billig från ÖB . Vet du om det fanns en vattenkokare och / eller kanske en gryta?
Jag fastnade för hotellet när jag var där nere i somras och det såg väldigt trevligt ut utifrån på väg ner till stranden....
Själv åker jag ner för tredje året.... och fler BLIR det....

// Klick
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-10-27, 08:45
Pipp Pipp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2007
Inlägg: 45
Standard Sv: Hotell Ekaterini

Vi vurderer også Ekaterini neste år.
Ligger så bra til iforhold til strand og Skiathos by.
Hadde vært kjekt med mere enn 1 kniv og et glass, men vi kan jo håpe på at det er bedre neste år.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-10-27, 11:28
Klick Klick är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Helsingborg
Inlägg: 893
Standard Sv: Hotell Ekaterini

Citat:
Ursprungligen postat av Pipp Visa inlägg
Hadde vært kjekt med mere enn 1 kniv og et glass, men vi kan jo håpe på at det er bedre neste år.
Ja vi hoppas också att det är bättre till nästa sommar... När vi bodde på Galini i somras så fanns det i mitt rum ett plastglas... Inte så kul och gott att dricka Retsina och öl ur. Jag köpte ett litet glas i närmsta supermarket och det kostade endast 1 € och det kan jag tycka är överkomligt så i värsta fall kan man ju göra det.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-10-27, 13:33
Pipp Pipp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2007
Inlägg: 45
Standard Sv: Hotell Ekaterini

Ja det går jo an å kjøpe litt engangskniver og noen glass i supermarkedene der nede...
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-10-27, 15:39
BOKAs avatar
BOKA BOKA är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2006
Ort: Borås
Inlägg: 344
Standard Sv: Hotell Ekaterini

Vi bodde på Palmyra studios i september och det var ett fint lägenhetshotell. Relativt nyttoch bra med köksutrustning och porslin och även en micro. Nackdelen var att stora vägen gick alldeles intill stället. Men man hade också en jättefin havsutsikt från en stor balkong som hörde till varje lägenhet.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2008-10-28, 07:40
Klick Klick är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Helsingborg
Inlägg: 893
Standard Sv: Hotell Ekaterini

Citat:
Ursprungligen postat av BOKA Visa inlägg
Vi bodde på Palmyra studios i september och det var ett fint lägenhetshotell. Relativt nyttoch bra med köksutrustning och porslin och även en micro. Nackdelen var att stora vägen gick alldeles intill stället. Men man hade också en jättefin havsutsikt från en stor balkong som hörde till varje lägenhet.
Ja, vi hade funderingar även på Palmyra men denna branta backe fick oss att avstå... Vi är inte heller så färtjusta att bo strax intill huvudvägen som ju är kraftigt trafikerad. Vill hellre bo nära och bra till både strand och stan....
Svara med citat
  #9  
Gammal 2008-10-28, 08:45
Pipp Pipp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2007
Inlägg: 45
Standard Sv: Hotell Ekaterini

Citat:
Ursprungligen postat av Klick Visa inlägg
Ja, vi hade funderingar även på Palmyra men denna branta backe fick oss att avstå... Vi är inte heller så färtjusta att bo strax intill huvudvägen som ju är kraftigt trafikerad. Vill hellre bo nära och bra till både strand och stan....
Det er nettopp derfor vi også tenker på Ekaterini
Svara med citat
  #10  
Gammal 2008-10-28, 15:10
skrutt skrutt är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 262
Standard Sv: Hotell Ekaterini

...Jag tycker Ekaterini är ett bra val trots lite dålig utrustning!!!Det fanns ingen vattenkokare men kastruller...Det Hotellet som jag fastnade för när jag var ute o promenerade var Aria...en så´n altan med utsikt över "hela" Megalli Ammos stranden.Det ligger när man kommer upp i backen vid den lilla sk "kiosken" vid busshållplatsen...det verkar vara nyrenoverat!!!
Det ingick frukost så man kan ju undra om det inte finns kokmöjligheter alls då?Jag vill gärna koka mitt kaffe själv på mor´ronen det är en del av tjusningen...jag har bott både på Gallini och Lenio...den utsikten från Lenios ballkong är oförglömmlig,men ack så "skruttigt" och nedgången Hotellet är!!!Hoppas du bli nöjd med din resa...jag tänkte ev. åka ner i jan el feb bara för att se Skiathos i "verkligheten",men jag vet inte riktigt hur jag tar mej dit på bästa sätt....TIPS!!!!
Svara med citat
  #11  
Gammal 2008-10-28, 19:00
Klick Klick är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Helsingborg
Inlägg: 893
Standard Sv: Hotell Ekaterini

Vi hade också funderingar på Aria men vet inte riktigt varför vi fastnade för Ekaterini... Jag har också bott på Galini och jag tyckte att det var helt ok att bo på men att korsa denna vägen för att komma till stranden - det gör man på egen risk. Tyckte också att vägen från huvúdvägen till hotellet var dåligt uppöyst så lite kusligt var det och nu tycker ju inte jag att jag är direkt ngn räddhare precis.... Vi hade också funderingar på Lenio men när vi läste att det inte var ngn ac så skippade vi det. Vi var ju nere i somras och åt lunch och middagar där på taverna Lenio och det var ju helt ok men väldigt synd att det inte finns ac.
Jag tror och hoppas att vi blir nöjda med Ekaterini - bara jag får komma till Skiathos så blir jag nöjd...
Jag kan dessvärre inte hjälpa dig med tips på hur man kommer till Skiathos i januari... går det inte båt från fastlandet året runt?
Svara med citat
  #12  
Gammal 2008-10-29, 12:15
skrutt skrutt är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 262
Standard Sv: Hotell Ekaterini

Jo det går säkert att åka båt men efter en stormig överfärd till England när jag kräktes i ÅTTA timmar vägrar jag att resa nå´nstans med båt (nästan)...Jag vet att det går flyg från Aten till Skiathos varje lördag under vinterhalvåret så jag ska nog "finna på råd".Vi kanske ses därnere jag reser dit i slutet av maj och stannar förhoppningsvis två el tre veckor!!!
Svara med citat
  #13  
Gammal 2008-10-29, 20:16
Klick Klick är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Helsingborg
Inlägg: 893
Standard Sv: Hotell Ekaterini

Lycka till med vad du än bestämmer dig för att göra nu i januari. Och sen får du ha en trevlig resa och vistelse i början av nästa sommar, själv hade vi planerat att åka ner i slutet av juli.... så vi lär ju inte ses...
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT