Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Parga

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2013-01-25, 20:18
tussimamma tussimamma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 20
Standard Parga runt midsommar

Hej.
Jag funderar på resa till Parga i juni. Nu ser det mest ut att bli hotell Alea och 17juni, eftersom prisläget är bra då. Vi är sex personer. 2 vuxna samt barn i åldern 5,11,14,16. Speciellt den äldste surar och tycker det ser dötrist ut alltihopa .
Alternativt lämnar äldste sonen hemma, men då åker vi i början av maj. Början på maj kan kanske vara lite kyligt? Någon som har erfarenhet av den tidpunkten? Kansker är Kreta eller Cypern som gäller då om man vill ha nån värme.
Skulle jag riktigt få välja å vraka- då skulle jag åka första veckan i juni, just som barnen får skollov. Men svårt att få ner priserna, för det är charter som gäller.
När tycker ni man skall åka?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2013-01-26, 09:32
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 413
Standard Sv: Parga runt midsommar

Början på maj kan vädret vara lite hur som helst i den här delen av Grekland. Jag har inte varit i Parga i början av maj, men väl i slutet, och då regnade det tre dagar av sju. Men det kan ju lika väl vara sol hela tiden. Parga är allt annat än dötrist, men jag är ju inte sexton år. Det finns massor att se och göra i Parga. Kanske kan något roa även en sextonåring.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2013-01-26, 11:52
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Parga runt midsommar

Njaa... Parga er et herlig sted, og om det passer for 16-åringen kommer jo ann på han som person.
Jeg vet at min sønn som nå er 20 ville ha syntes at det døtrist å være der da han var 16.., men sikkert ville ha elsket det som 14-åring.
Men skal dere bare være der en uke så bør han jo holde ut..mange fine utfluktsmuligheter.
Er sønnen rastløs og tenker at dette er døtrist så håper jeg ikke dere har tenkt å la han være hjemme ALENE...
Å ha med en sønn som bare er muggen hele ferien er jo heller ikke hyggelig.. ødelegger jo ferien for alle.
I begynnelsen av mai kan dere risikere skikkelig ruskevær eller herlig sommer, sjansespilll hvor muligheten er omtrent like stor for begge deler... som Janne sier..
Svara med citat
  #4  
Gammal 2013-01-26, 13:55
tussimamma tussimamma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 20
Standard Sv: Parga runt midsommar

Vem kan vänta med att boka? Nu är Alea bokat 17juni för hela gänget. Har ju en hel vecka på mig att låta bli att betala .
3juni hade passat kanske bättre för sonen men hoppas på jämnare väder 17e. Sen var inte prisskillnaden för fem eller sex personer så stor så om han stannar hemma (i mormors goda vård ) så är det inte hela världen även om vi inte får pengar tillbaka (bara halva)

Bara nästan ett halvt ÅR! att vänta nudå
Svara med citat
  #5  
Gammal 2013-02-17, 14:53
tussimamma tussimamma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 20
Standard Sv: Parga runt midsommar

Nu har jag hunnit boka, avboka (kändes inte som pengarna fanns när det skulle betalas)och boka igen! Sökt mig fördärvad på resor och rannsakat mig själv.

Och spela roll om resan till Mallorca går ner med tusen stycken pengar när jag vill till Grekland!

Och nu har jag ju bestämt mig för Parga och inget annat. Man kan ju inte åka till Kreta om det är Pargas tur!

Ligger här hemma med feber och värk och mår apa på tredje dagen och tycker fruktansvärt synd om mig själv.

17juni- Alea resort, Parga- så blir det!!

Glad
Svara med citat
  #6  
Gammal 2013-02-18, 09:44
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 413
Standard Sv: Parga runt midsommar

Citat:
Ursprungligen postat av tussimamma Visa inlägg
17juni- Alea resort, Parga- så blir det!!

Glad
Grattis!
Svara med citat
  #7  
Gammal 2013-02-19, 10:11
Birgitta63s avatar
Birgitta63 Birgitta63 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Sjöbo
Inlägg: 1 452
Standard Sv: Parga runt midsommar

Citat:
Ursprungligen postat av tussimamma Visa inlägg
Nu har jag hunnit boka, avboka (kändes inte som pengarna fanns när det skulle betalas)och boka igen! Sökt mig fördärvad på resor och rannsakat mig själv.

Och spela roll om resan till Mallorca går ner med tusen stycken pengar när jag vill till Grekland!

Och nu har jag ju bestämt mig för Parga och inget annat. Man kan ju inte åka till Kreta om det är Pargas tur!

Ligger här hemma med feber och värk och mår apa på tredje dagen och tycker fruktansvärt synd om mig själv.

17juni- Alea resort, Parga- så blir det!!

Glad
Roligt fler fira midsommar borta. Vi åker 15 juni ner dit , sover gott på Bysantion
Bara 115 dagar dit
Birgitta
Svara med citat
  #8  
Gammal 2013-02-19, 12:13
Kermit Kermit är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Helsingborg
Inlägg: 175
Standard Sv: Parga runt midsommar

Firar midsommar i Skåneland och åker tidigt midsommardag!
Svara med citat
  #9  
Gammal 2013-02-19, 18:32
elladas avatar
ellada ellada är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Ort: Luleå
Inlägg: 525
Standard Sv: Parga runt midsommar

Firar midsommarafton i Stockholm (flyger ner från Luleå )
För att sen på midsommar dagen anlända till Parga.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2013-02-23, 10:54
tussimamma tussimamma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 20
Standard Sv: Parga runt midsommar

Vilken bra midsommartid vi ska få- Birgitta, ellada och Kermit!
Vi brukar inte fira midsommar just alls. Jag fyller 40 några dagar innan vi åker och hade egentligen planerat att fira på plats. Har sagt sen förra sommaren att när jag fyller 40år- då är jag i Grekland! Men jag är ju nog 40 ännu då vi åker så jag kan säkert fira hela veckan. Ser fram emot tidiga långa morgonpromenader i omgivningarna och dopp i havet med mig själv som enda sällskap medan familjen ännu snarkar gott 114dgr kvar. Inte såå mycket- tiden går ju fort när man har roligt.
Svara med citat
  #11  
Gammal 2013-02-24, 13:11
Birgitta63s avatar
Birgitta63 Birgitta63 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Sjöbo
Inlägg: 1 452
Standard Sv: Parga runt midsommar

Trevligt trevligt!
När vi har 100 dagar dit starta vi 100 dagars längtan 1
Birgitta 110 dagar nu
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT