Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-08-22, 07:52
matsmaja matsmaja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 87
Standard Båt mellan Santorini -Naxos....

reser med Apollo och undrar nu efter att ha läst om era skräck upplevelser på båten (...om sjösjuka..ad är det för en jolle man kommer att åka med emellan ? har hört att det är ngn egen båt dom använder sig utav ..alltså bara charter...
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-08-22, 14:12
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Båt mellan Santorini -Naxos....

Nja, så farligt är det ändock icke. Vid de tillfällen charteroperatörerna hyr
in eget flytetyg för transporten Santorini-Naxos exv, då använder man sig alltsomoftast av de ordinarie utflyktsbåtarna som är stationerade på Naxos/Paros.
Det är skapligt stora skutor med plats för cirka 300 passagerare.

Det ska nog blåsa ordentligt innan sjöturen blir oangenäm.

Arne
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-08-22, 16:51
Annkis avatar
Annki Annki är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 193
Standard Sv: Båt mellan Santorini -Naxos....

Instämmer med Arne, du behöver inte vara orolig!
Jag vet inte vad du syftar på för skräckupplevelser, men vi har rest med Apollo mellan Santorini - Naxos vid tre tillfällen och det har fungerat bra alla gångerna. De har använt sig av båten "Alexander" som annars går på dagsutfärder runt de närliggande öarna. Den har soldäck med bänkar och vill man sitta inne sitter man i "Flygplansfåtöljer." Den rymmer 380 personer (enl. min turlistebroschyr), så det finns gott om plats. Enklare förtäring finns att köpa ombord. Den angör även Paros innan Naxos och det har aldrig gungat de gånger vi åkt.
Ha det så skönt på Naxos!

Ann-Kristin
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-08-22, 17:47
MartinJs avatar
MartinJ MartinJ är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Ort: Lund
Inlägg: 16
Standard Sv: Båt mellan Santorini -Naxos....

Vill inte vara negativ och komma med tråkiga besked..
Men jag har en kompis som åkte med apollo ospec kykladerna en vecka alldeles nyligen. De fick åka båt vidare från Santorina till Naxos, en resa som tog 3 timmar. Hon kräktes tyvärr både på ditresan och vägen tillbaka. Hon har tidigare inte haft problem med sjösjuka. Dock klarade sig hennes kille utmärkt utan att må illa alls.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-08-22, 18:18
Bertil Lindroos Bertil Lindroos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 119
Standard Sv: Båt mellan Santorini -Naxos....

Jadu....det där mes sjösjuka...är ju som bekant...lite olika från person till person... jag själv kan bli sjösjuk i en eka på en spegelblank Mälaren.
Min ex åkte också med Apollo ospec...satorini/naxos...och båten är inte som Blue star ferrys...men helt ok. Visst det tar ca 3 timmar...det får du räkna med. Själv skall jag ta Blue star från Pireus..den 13/9..till Naxos..med intaget åkesjuke piller...så slipper man må dåligt. Enkelt och smärtfritt )
Svara med citat
  #6  
Gammal 2007-08-22, 22:32
Yak Yak är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 390
Standard Sv: Båt mellan Santorini -Naxos....

Hmmm? Reste till Santorini med Apollo i våras (Juni)och de som då hade transfer vidare till Naxos fick åka med Blue Star Paros ordinarie tur, jag åkte på samam båt nämnligen - fast jag fick betala själv...
Svara med citat
  #7  
Gammal 2007-09-14, 18:04
pereckless avatar
pereckles pereckles är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Hässleholm
Inlägg: 7
Standard Sv: Båt mellan Santorini -Naxos....

Hej, jag kommer kanske lite sent in i fältet men jag har också varit med om dessa tura.
År 2000 skulle vi semestra en vecka på Paros, då flög vi till Mykonos och sedan åkte vi med Alexander från Mykonos till Nausa på Paros. Vi fick vänta i tre timmar på Att komme med Alexander för att den inte fick gå ut i det hårda värdet, sedan var det en rejält tuff seglas, och där var dem som ble sjuka.
2006 flög jag till Santorini med Sterling och tog direkt färjan till Naxos "Aiolos Kenteris", en stor snabbgående färja som gör turen på 1,5 timme till ett pris av 11 euro vilket är mycket billigare än de gamla färgarna. Jag har för mig vi gick från Santorini ca 15:00, sedan återvände jag med samma färga från Parokia på Paros och då var avfärden ca 13:00.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2007-09-15, 03:42
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Båt mellan Santorini -Naxos....

Citat:
Ursprungligen postat av pereckles Visa inlägg
...2006 flög jag till Santorini med Sterling...
Ehhhh.... Stämmer det? Sterling? Jag tror mig om att ha totalkontroll på Sterling och jag har aldrig sett att de flugit till Santorini! På ett sätt hoppas jag att jag missat något för det hade varit perfekt, men det känns inte så... Det var inte så att ni flög med Apollo eller någon annan charterflygstol?

Peter
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT