Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-12-11, 10:31
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Kalithea, Chania
Inlägg: 1 371
Standard Hjälp! Samåkning Arlanda - Sundsvall 11/12?

Pågrund av Swiss Airs felande e-checkin igår blev min son strandsatt i Athen nu på morgonen. Hjälpsam personal bokade in honom på en ny flight Aten-Frankfurt-Stockholm helt kostnadsfritt men med ca 2 timmars försening så tyvärr missar han anslutningsbussen till Sundsvall. Därför undrar jag om du eller någon du känner ska bila Arlanda-Sundsvall (eller i närheten) efter klockan 20.00 idag den 11 December 2010.

Vi vet inte än om han får boka om sin bussbiljett eller om det ens finns plats för honom på en senare buss. Vad jag däremot vet är att Kalimera är fullt av hjälpsamma själar som tillsammans har ett enormt kontaktnät.

Jag hoppas och håller tummarna att det som nästan blev en katastrofresa reder ut sig.

//Kikh, från ett stormigt och isande kallt Chania
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-12-11, 11:14
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Hjälp! Samåkning Arlanda - Sundsvall 11/12?

Y-buss har en styrning från Arlanda i afton som skulle kunna passa sonen.

Kolla här nedan.
[---21:45 Arlanda, terminal 5, hpl 16 - 02:35 Sundsvall, busst hpl P
Ybuss, Måltidsuppehåll Tönnebro 250 Sek för studerande. En hundring mera för vuxen enkel resa


Okristliga tider förvisso, men för en yngling merqa troligt acceptabla tider.
Om du vill kan vi via nätet boka en plats på denna buss. Det går att få kvittot på resan till sonens mobil direkt. Men då måste vi få namnuppgifter och förslagsvis även sonens mobilnummer.

Hälsningar- de bästa

Arne och Hustru Birgitta

Senast redigerad av Arne den 2010-12-11 klockan 11:27.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-12-11, 11:47
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Kalithea, Chania
Inlägg: 1 371
Standard Sv: Hjälp! Samåkning Arlanda - Sundsvall 11/12?

Tusen tack för erbjudandet Arne!

Jag har mailat Y-Buss en förfrågan om biljettbyte och om det finns plats ombord men inte fått svar än, det är ju lördag kom jag precis på... Min pappa busschauffören som har kontakter är även han satt i jobb med att hitta möjligheter. Tyvärr var planet försenat från Aten och nu väntar jag på besked om när sonen anländer Sverige. En bekant har tagit på sig att ringa Y-buss och kolla ev "förseningsgarantier", men en sån är ju bara gångbar om sonen finns på Arlanda. Jag har inte lyckats hitta någon som helst information på Y-Buss hemsida. Just nu har jag bara att vänta - igen...

Kram på er båda//Kikh
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-12-11, 11:56
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Hjälp! Samåkning Arlanda - Sundsvall 11/12?

Men, som jag kan se det är bokning möjlig på Ybuss hemsida.
Länken https://portal.ybuss.se/boka/index.asp?id=1

Men, såklart, är det strul med den nya bokningen till Arlanda från Athen, då blir det ju instabilt. Just nu kan vi se att det finnes platser kvar på 21.35-turen i afton.

Hoppas ni finner någon bra lösning under dagen så sonen kommer sig till Sundsvall.

Arne och Hustru Birgitta
På besök hos sonen m familj i Sundbyberg
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-12-11, 20:04
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Kalithea, Chania
Inlägg: 1 371
Standard Sv: Hjälp! Samåkning Arlanda - Sundsvall 11/12?

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg
Men, som jag kan se det är bokning möjlig på Ybuss hemsida.
Länken https://portal.ybuss.se/boka/index.asp?id=1

Men, såklart, är det strul med den nya bokningen till Arlanda från Athen, då blir det ju instabilt. Just nu kan vi se att det finnes platser kvar på 21.35-turen i afton.

Hoppas ni finner någon bra lösning under dagen så sonen kommer sig till Sundsvall.

Arne och Hustru Birgitta
På besök hos sonen m familj i Sundbyberg

Tack igen för hjälpen Arne!
Nu har sonen fötterna på Svensk mark sen snart 1.5 timme och sitter på ett t¨g till Cityterminalen. Där ska han åka vidare med Y-buss sista tur, som inte alls går 21.45 utan 21.15. Att han kommer med beror på att min far ringde trafikledaren på Ybuss och förklarade läget, så sonen får inte bara åka med - han får dessutom åka på redan betald biljett! Jag pratade precis med min far och fick bilden klar för mig. Yanna har tillbringat mer än en timme med att försöka nå Ybuss per telefon, utan resultat, så jag är glad över pappsens kontakter. Nu behöver han inte anta Gitas erbjudande om övernattning hos henne, även om jag tror att han skulle uppskattat maten

Tack alla som försökt hjälpa till!

//Kikh
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT