Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-05-19, 18:08
Briges avatar
Brige Brige är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Jättendal, norra Hälsingland
Inlägg: 288
Standard Myrties

Hejsan Kretaresenärer!
Är det någon av er som har varit i Myrties någon gång? Myrties, som ligger straxt väster om Ierapetra, ser så trevligt på webben jag fann, men skenet kan ju bedra. Jag är väldigt intresserad av att få veta om det är mycket exploaterat t.ex. (Det ligger ju rätt nära Ierapetra).
Vår nedräknare visar 16 dagar i dag, så det närmar sej take off, vilket känns härligt Här är, och har varit, gråväder, kalla nordvindar och regnskurar av och till de senaste dagarna. Nu LÄÄNGTAR vi efter sol och värme!!
Bästa helghälsningar
//Birgitta
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-05-19, 18:13
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Myrties

Då kommer vi som vanligt att vara i Grekland samtidigt fast på olika öar. Jag har åkt förbi Myrties fast det var så länge sedan att det saknar all relevans idag. Tillbringade under ett antal år rätt många semestrar på Kreta och dottern har ju även jobbat där ett par säsonger. Har du varit i Milia? Där skulle jag vilja tillbringa några dagar i stillhet med den goda maten och den härliga bergsluften.

Eva
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-05-19, 19:59
Briges avatar
Brige Brige är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Jättendal, norra Hälsingland
Inlägg: 288
Standard Sv: Myrties

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L
Har du varit i Milia? Där skulle jag vilja tillbringa några dagar i stillhet med den goda maten och den härliga bergsluften.
Eva

Någon gång ska vi väl, igen, vara på samma ö samtidigt. Det kan vi ju se fram emot, eller hur
Vi funderar på att besöka Milia, men det beror på om det blir flest visiter på östra, eller västra sidan av ön. Vi ska, bl.a., besöka vänner i Tsoutsoras samt i Arvi och dessa byar ligger ju närmare Ierapetra. Det var därför som Myrties väckte vår nyfikenhet.
Att din info är gammal gör detsamma, tack ändå
Bästa hälsn.//Birgitta
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT