Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimera Live

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-09-07, 16:36
Ivis avatar
Ivi Ivi är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Jannes boklista från Kalimera Live

Hur lång vistelse blir det i Grekland denna gång, Janne? Din boklista är ju imponerande lång+ev. de extra från bokhyllan Det är väl pocket det handlar om eller har du en extra väska för litteratur?

Hinner oftast läsa högst två böcker under lika många veckor, men det är klart, har ju inte varit på Amorgos än...

Ivi
Svara med citat
Gammal 2006-09-08, 06:38
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Jannes boklista från Kalimera Live

Tre väldigt långa veckor är vi borta Ivi. Så det finns gott om tid att läsa. Visst är det pocketböcker, annars skulle det inte gå, packningen är tung nog ändå. När du i framtiden (kanske redan nästa år) åker till Amorgos kommer du förstå varför böcker smakar så bra just där.
Svara med citat
Gammal 2006-09-08, 13:34
Ivis avatar
Ivi Ivi är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera
När du i framtiden (kanske redan nästa år) åker till Amorgos kommer du förstå varför böcker smakar så bra just där.
Amorgos finns på den där (långa) listan över önske-öar. Där finns också Skopelos, som självklart blev ännu mer intressant efter läsningen av guiden jag vann Tack för den vinsten! Brukar VÄLDIGT sällan vinna i tävlingar, så gissa om jag blev glad

Och för att hålla sig till ämnet :
Rekommenderar en bok av Steve Sem-Sandberg: Härifrån till allmänningen. Det är en härlig skildring av livet på slutet av 60-talet i en av dessa otaliga förstäder runt Stockholm. Detta liv skildrar han med både humor och allvar. Kanske har den kommit ut i pocket tills du reser nästa gång

Ivi
Svara med citat
Gammal 2006-09-08, 19:24
frank frank är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005

Jag tror att det är Samos planet går in för landning på mvh Frank
Svara med citat
Gammal 2006-09-08, 21:07
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Ivi

Hinner oftast läsa högst två böcker under lika många veckor, men det är klart, har ju inte varit på Amorgos än...
Ivi
Jag har med fyra bocker, mer tillat inte packningen sa jag laser sa sakta jag kan. Jag ar ju pa Amorgos

Nu har jag snart avslutat Middlesex av Jeffrey Eugenides, och det ar tur for den ar jobbig att lagga upp pa taverna- eller kafebordet. Titeln ar skriven over hela omslaget och avstavad: MID-DLE-SEX - och den dar sista stavelsen kan ju sticka lite i ogonen
Svara med citat
Gammal 2006-09-08, 22:44
yeasous avatar
yeasou yeasou är inte uppkopplad

Hej Inkfish, hoppas du har en fin tid på Amorgos. Faktiskt så har jag tänkt att Amorgos plus ett par andra öar ska bli mitt nästa mål att besöka. Santorini har jag ju vänt ut och in på nu i 12 år, men icke för ty så kommer jag nog att vara minst en vecka om året där. Appropå boktitlar, inte skulle den titeln du beskriver sticka mig i ögonen!! Vad menar du
Jag brukar ha två böcker med till Grekland, den ena är min grekiska skolbok och den andra är "Livets sju andliga lagar" skriven av Deeprak Chopra. Perfekt för att komma in i gängorna igen

Ser du Janne där på ön så ge honom en klapp på kinden, och hälsa från mig! Har du tillfälle så släng han i sjön, jag är inte ett dugg avundsjuk på er................

Pk
LängtansYeasou
Svara med citat
Gammal 2006-09-11, 15:10
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av yeasou

Ser du Janne där på ön så ge honom en klapp på kinden, och hälsa från mig! Har du tillfälle så släng han i sjön, jag är inte ett dugg avundsjuk på er................
Vi har balkongerna bredvid varann sa om jag far tillfalle ska jag forst klappa till honom och sen slanga honom i vattnet fran balkongen - och sa halsar jag fran dig
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:45.