![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ni som är intresserade av vad som händer inom den grekiska politiken, har här en bra länk. Den kan vara bra att följa inför nyvalet den 25:e januari. Det senaste inlägget gäller Papandreos nya parti.
http://politikigrekland.blogspot.gr/ / Jannis |
|
||||
|
||||
![]()
Jag läser den noga. Väldigt intressant att följa.
|
|
||||
|
||||
![]()
Tack för det! Den har jag missat.
![]() /NW |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för tipset, den där är verkligen bra. Ett av de senaste inläggen tar upp precis det jag tänkte när jag läste om Papandreous nya parti häromdagen: gamla stabila Pasok är bara spillror ...
|
|
|||
|
|||
![]()
Ja, det är en bra blogg.
Om man vill ha ännu mer information kan man ju även läsa de grekiska nyhetssiterna som har engelska "upplagor", som Toviga eller Ekathimerini. Läste i Ekathimerini att Syriza tänker vänta med att slutföra förhandlingarna med långivarna först i juli eller augusti. Vet inte vad (eller om) de tänker. Det är ju mitt i turistsäsongen. Vem tänker boka en greklandsresa om det oklart om landet lämnar euron i sommar, med allt vad kan innebära i form av kaos. Landet står onekligen inför en mycket orolig tid, och denna gång kan det inte uteslutas att det blir en "Grexit". |
|
|||
|
|||
![]()
Måtte det nu komma något bra eller bättre av detta val än nuvarande situation.
Håller tummar och tår för Grekland idag. |
|
|||
|
|||
![]()
Något bra blev det tyvärr inte. En radikal kommunist och en agressiv ultranationalist och antisemit vid makten. Grekland blir ett land man inte kan resa till längre.
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
..at Tsipras har valgt en partner som er antisemitt visste jeg ikke. Måtte Google på Kammenon etter dette innlegget ditt, og det kan se ut som du har rett. S å skuffende. ![]() Merkverdig at ikke pressen/media har satt søkelys på Kammenon nå. Et 'odd' par, om man får si så. |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|