Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Santorini

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-06-25, 17:16
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2013
Standard Honeymoon Beach

Vill självklart visa vackra Santorini och morsans gamla jobbplejs för sonen i sommar. Har tänkt att bo på Honeymoon, men ser inget på booking.com ifall de har gratis transfer även till hamnen. Och brukar det vara ok för dem att de hämtar så tidigt som klockan 05.30 (okristligt tidigt) på flygplatsen?

Hur är det med bussar till Perivoulos. Om jag minns rätt så går inte bussarna från Fira ända till Perivoulos?
Svara med citat
Gammal 2014-06-25, 17:36
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Honeymoon Beach

Citat:
Ursprungligen postat av Thira Visa inlägg
Vill självklart visa vackra Santorini och morsans gamla jobbplejs för sonen i sommar. Har tänkt att bo på Honeymoon, men ser inget på booking.com ifall de har gratis transfer även till hamnen. Och brukar det vara ok för dem att de hämtar så tidigt som klockan 05.30 (okristligt tidigt) på flygplatsen? Hur är det med bussar till Perivoulos. Om jag minns rätt så går inte bussarna från Fira ända till Perivoulos?
De hämtar och lämnar i hamnen och på flygplatsen. Det är bättre om du bokar via e-post så de vet när ni ska hämtas och lämnas. Skulle tror att det blir bättre pris också. Annars finns de på Booking.

Det går buss från Perivolos till Fira.

Hälsningar direkt från ett mycket varmt Honeymoon.
Svara med citat
Gammal 2014-06-25, 17:39

Tack Janne, ska självklart boka via mail. Ska bli så roligt att bo där ett par nätter (om de nu har några rum lediga den tiden förstås, det återstår att se).
Svara med citat
Gammal 2014-06-25, 19:32
Kalimeras avatar
Admin

Citat:
Tack Janne, ska självklart boka via mail. Ska bli så roligt att bo där ett par nätter (om de nu har några rum lediga den tiden förstås, det återstår att se).
Det var ganska lustigt för Paris och Julia satt framför mig när jag såg din fråga, så jag kunde fråga dem direkt.
Svara med citat
Gammal 2014-06-25, 21:38
Malina Malina är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

ÅÅÅÅ,snälla krama dem från oss!
Svara med citat
Gammal 2014-06-26, 20:31

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Det var ganska lustigt för Paris och Julia satt framför mig när jag såg din fråga, så jag kunde fråga dem direkt.
Haha vad lustigt!
Internet gör världen så liten och snabb, vänjer mig aldrig vid det.
Då var du rätt man på rätt plats vid rätt tidpunkt då kan man säga...typ så.

Nåväl, efter lite mailande så har jag nu bokat in mig och min äldste småprins på Honeymoon Beach Appartments tre nätter i värsta högsäsong.
Och det känns alldeles fantastiskt kul!

Men Amorgos går dessvärre därmed bort ur resrutten denna säsong eftersom jag vill introducera sonen för det Grekland som passar honom allra bäst.
Santorini har faktiskt mycket spännande för en tonåring med sin dramatiska historia, vulkanen, Akrotiri, häftiga stränder osv. Därefter beger vi oss till Naxos. Det kommer bli bra!
Svara med citat
Gammal 2014-06-27, 00:22

Det låter utomordentligt bra!
Svara med citat
Gammal 2014-06-30, 14:21
Kalimeras avatar
Admin

Citat:
Ursprungligen postat av Malina Visa inlägg
ÅÅÅÅ,snälla krama dem från oss!
De skickade kramar tillbaka och väntar på att ni ska laga mat tillsammans.
Svara med citat
Gammal 2014-07-01, 06:56
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
De skickade kramar tillbaka och väntar på att ni ska laga mat tillsammans.
Då skulle vi också vilja vara med.
Piccata milanese-middag, sug på den!
Tyvärr blir det inte i år, men ett annat år.
Birgitta.
Svara med citat
Gammal 2014-07-27, 00:22

Och nu är jag här. Detta är, utan tvekan, det sötaste, mysigaste och mest vänliga lilla grekiska hotell jag någonsin varit på. Även grabbarna tycker det är kanon och säger att ägarna är så trevliga. Har ni inte redan bott här när ni varit på Santorini (vet att många forumskribenter redan gjort det) så se till att göra det. Stranden ligger nära och den del av stranden man kommer till från hotellet är lugn och inte alls mkt folk (förmodligen pga frånvaron av barer just där). Vattnet i havet är så rent och klart. Vi är så nöjda!
Svara med citat
Gammal 2014-07-27, 12:07

Nu blir jag RIKTIGT glad! Ha det så underbart och hälsa fina Julia,Paris och Michailis från Malin och Emilio!!!!
Svara med citat
Gammal 2014-07-28, 10:01

Tack Malina,
Efter ett kort besök i Megalochori och Thira samt underbart bad i det härliga vattnet vid Perivolos (som definitivt är en strand jag rekommenderar). Så har vi nu lämnat Santorini men vi kommer tillbaks till Honey Moon för ytterligare en natt på vägen hem.( Verkligen så glad att jag valde just det hotellet och att bo vid just den stranden.)
Jag ska hälsa från er när jag kommer tillbaks.
Julia hade på sig kalimeralinnet igår och så klart blev det föremål för lite glatt prat. Janne, du heter Jannis
Svara med citat
Gammal 2014-07-29, 15:30
Kalimeras avatar
Admin

Citat:
Och nu är jag här. Detta är, utan tvekan, det sötaste, mysigaste och mest vänliga lilla grekiska hotell jag någonsin varit på. Även grabbarna tycker det är kanon och säger att ägarna är så trevliga.

Citat:
Julia hade på sig kalimeralinnet igår och så klart blev det föremål för lite glatt prat. Janne, du heter Jannis
Kul att Julia har kvar några linnen, det såg inte jag när jag var där i somras. Jo, Jannis heter jag på många ställen, och det känns finfint.
Svara med citat
Gammal 2014-07-30, 08:55
Mahava Mahava är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2011

Ska bli kul o bo på Honeymoon nu i September iom man hört så mycket gott om dem på forumet,

på booking.com står det nånstans att transfer ingår vid 2 eller flera nätter vill jag minnas, kan tänka mig det blir lite jobbit med alla gäster som bara stannar en natt o sen både vill hämtas o lämmnas, konstigt egentligen så många hotel ens går med på det; när vi åkte runt i Skottland i våras var det minimum bokning två eller tre dagar på många ställen.

Jag bokade via mejl o fick en femma billigare än booking.com priserna per natt (utan att pruta) så jag kan nog rekommendera mejlbokning, kunde då samtidigt också göra upp om transfer
Svara med citat
Gammal 2014-07-30, 09:45
Kalimeras avatar
Admin

Citat:
Ursprungligen postat av Mahava Visa inlägg
kan tänka mig det blir lite jobbit med alla gäster som bara stannar en natt o sen både vill hämtas o lämmnas, konstigt egentligen så många hotel ens går med på det
Ja, det är konstigt. Paris kan till exempel hämta ett sällskap i hamnen på eftermiddagen och sedan köra dem till flygplatsen mitt i natten. Skulle samma sällskap ta taxi skulle summan överstiga priset för rummet. Men det är ett sätt att få gäster, och trivs gästerna kanske de återkommer, vilket många gör på Honeymoon.
Svara med citat
Gammal 2014-10-02, 11:48
Mahava Mahava är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2011

Så då var vi hemma igen, måste dock tyvärr säga att jag inte tycker Honeymoon beach var sådär jättebra, lite besvikna faktiskt visst de var hur trevliga o hjälpsamma som helst o bra med transporter, priset var bra det med betalade 30 per natt, det är billigt o vi hade inte några större förväntningar men det var samtidigt det var samma vi betalade på övriga ställen (utom det med Caldera utsikt förstås) och på tex Naxos hade vi frukostbuffet inkluderat i priset på enna stället o havsutsikt på det andra o mycket modernare och inga trasigheter på något av dem ,

Klart prisläget är olikt Naxos på Santo men kollade även booking.com och det fanns gott om rum till ung samma pris i området.

Det vi inte gillade var att rummen kändes ganska daterade ingen jätte issue men vad lite värre var att det var en del saker som var trasiga, tex elkontakter som sitter löst / krupit ut ur väggen halft, badrumslampa som saknar glas över sig så man har blottade kablar inne osv, samt sladden till kokplattan var säkert tejpad på tre olika ställen, dessutom fick vi inte det rum vi kom överens om innan när vi sov över första natten (missförstånd kanske svårt o veta, hennes engelska vart dålig när vi diskuterade det) , vi tittade på tre andra rum som alla hade lite olika skavanker eller som saknar terass (som en korridor bara ) och vi bode i två olika (ett när vi bara sov över en natt på väg till naxos o ett 4 dagar, det var lika slitet o samma typ av fel i båda)

som sagt inga jättesaker men känns otrevligt med blottade elkablar o lösa kontakter och i jämförelsen med övriga boenden stog det sig litet tunt, men som sagt det var jätte trevliga, hjälpsamma, tex när jag frågade om ATM erbjöd han sig direkt o skjutsa trots vi hade hyrbil, o vi vart nöjda med rummet vi fick i övrigt,

Senast redigerad av Mahava den 2014-10-02 klockan 11:56.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:43.