![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vill självklart visa vackra Santorini och morsans gamla jobbplejs för sonen i sommar. Har tänkt att bo på Honeymoon, men ser inget på booking.com ifall de har gratis transfer även till hamnen. Och brukar det vara ok för dem att de hämtar så tidigt som klockan 05.30 (okristligt tidigt) på flygplatsen?
Hur är det med bussar till Perivoulos. Om jag minns rätt så går inte bussarna från Fira ända till Perivoulos? |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Det går buss från Perivolos till Fira. Hälsningar direkt från ett mycket varmt Honeymoon. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tack Janne, ska självklart boka via mail. Ska bli så roligt att bo där ett par nätter (om de nu har några rum lediga den tiden förstås, det återstår att se).
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
ÅÅÅÅ,snälla krama dem från oss!
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Internet gör världen så liten och snabb, vänjer mig aldrig vid det. Då var du rätt man på rätt plats vid rätt tidpunkt då kan man säga...typ så. Nåväl, efter lite mailande så har jag nu bokat in mig och min äldste småprins på Honeymoon Beach Appartments tre nätter i värsta högsäsong. Och det känns alldeles fantastiskt kul! Men Amorgos går dessvärre därmed bort ur resrutten denna säsong eftersom jag vill introducera sonen för det Grekland som passar honom allra bäst. Santorini har faktiskt mycket spännande för en tonåring med sin dramatiska historia, vulkanen, Akrotiri, häftiga stränder osv. Därefter beger vi oss till Naxos. Det kommer bli bra! |
|
|||
|
|||
![]()
Det låter utomordentligt bra!
|
|
||||
|
||||
![]()
De skickade kramar tillbaka och väntar på att ni ska laga mat tillsammans.
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Piccata milanese-middag, sug på den! Tyvärr blir det inte i år, men ett annat år. Birgitta. |
|
|||
|
|||
![]()
Och nu är jag här. Detta är, utan tvekan, det sötaste, mysigaste och mest vänliga lilla grekiska hotell jag någonsin varit på. Även grabbarna tycker det är kanon och säger att ägarna är så trevliga. Har ni inte redan bott här när ni varit på Santorini (vet att många forumskribenter redan gjort det) så se till att göra det. Stranden ligger nära och den del av stranden man kommer till från hotellet är lugn och inte alls mkt folk (förmodligen pga frånvaron av barer just där). Vattnet i havet är så rent och klart. Vi är så nöjda!
|
|
|||
|
|||
![]()
Nu blir jag RIKTIGT glad! Ha det så underbart och hälsa fina Julia,Paris och Michailis från Malin och Emilio!!!!
|
|
|||
|
|||
![]()
Tack Malina,
Efter ett kort besök i Megalochori och Thira samt underbart bad i det härliga vattnet vid Perivolos (som definitivt är en strand jag rekommenderar). Så har vi nu lämnat Santorini men vi kommer tillbaks till Honey Moon för ytterligare en natt på vägen hem.( Verkligen så glad att jag valde just det hotellet och att bo vid just den stranden.) Jag ska hälsa från er när jag kommer tillbaks. Julia hade på sig kalimeralinnet igår och så klart blev det föremål för lite glatt prat. Janne, du heter Jannis ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ska bli kul o bo på Honeymoon nu i September iom man hört så mycket gott om dem på forumet,
![]() på booking.com står det nånstans att transfer ingår vid 2 eller flera nätter vill jag minnas, kan tänka mig det blir lite jobbit med alla gäster som bara stannar en natt o sen både vill hämtas o lämmnas, konstigt egentligen så många hotel ens går med på det; när vi åkte runt i Skottland i våras var det minimum bokning två eller tre dagar på många ställen. Jag bokade via mejl o fick en femma billigare än booking.com priserna per natt (utan att pruta) så jag kan nog rekommendera mejlbokning, kunde då samtidigt också göra upp om transfer ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Så då var vi hemma igen, måste dock tyvärr säga att jag inte tycker Honeymoon beach var sådär jättebra, lite besvikna faktiskt visst de var hur trevliga o hjälpsamma som helst o bra med transporter, priset var bra det med betalade 30 per natt, det är billigt o vi hade inte några större förväntningar men det var samtidigt det var samma vi betalade på övriga ställen (utom det med Caldera utsikt förstås) och på tex Naxos hade vi frukostbuffet inkluderat i priset på enna stället o havsutsikt på det andra o mycket modernare och inga trasigheter på något av dem ,
Klart prisläget är olikt Naxos på Santo men kollade även booking.com och det fanns gott om rum till ung samma pris i området. Det vi inte gillade var att rummen kändes ganska daterade ingen jätte issue men vad lite värre var att det var en del saker som var trasiga, tex elkontakter som sitter löst / krupit ut ur väggen halft, badrumslampa som saknar glas över sig så man har blottade kablar inne osv, samt sladden till kokplattan var säkert tejpad på tre olika ställen, dessutom fick vi inte det rum vi kom överens om innan när vi sov över första natten (missförstånd kanske svårt o veta, hennes engelska vart dålig när vi diskuterade det) , vi tittade på tre andra rum som alla hade lite olika skavanker eller som saknar terass (som en korridor bara ) och vi bode i två olika (ett när vi bara sov över en natt på väg till naxos o ett 4 dagar, det var lika slitet o samma typ av fel i båda) som sagt inga jättesaker men känns otrevligt med blottade elkablar o lösa kontakter och i jämförelsen med övriga boenden stog det sig litet tunt, men som sagt det var jätte trevliga, hjälpsamma, tex när jag frågade om ATM erbjöd han sig direkt o skjutsa trots vi hade hyrbil, o vi vart nöjda med rummet vi fick i övrigt, Senast redigerad av Mahava den 2014-10-02 klockan 11:56. |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|