![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Sitter just nu och kollar olika alternativa öar till sommarens kommande öluff i Dodekaneserna. Just det i DODEKANESERNA.
Men märker att jag efter varje ö kollar möjligheterna med förbindelse till Amorgos. Så, vad är det med den där ön egentligen? Jag har en teori: Det sitter en snällhetens gudinna uppe på Profitis Elias (ja, det är där hon gömmer sig det är jag övertygad om eller möjligtvis vid Stavros) och blåser ut förtrollande luft över Amorgos alla besökare. Det faktum att mitt första starka intryck av ön var när jag, på morgonen efter det att jag anlänt, satt på stranden i Aegiali och riktigt kunde känna hur snällheten fanns i vinden. Det var nästan som den smekte min och alla andras kind då den for förbi med mild omtanke, tycker jag beriktigar mitt påstående ![]() Ytterligare vetenskapliga fakta för att min teori om förtrollning stämmer, är hur svårt det är att "släppa" ön. (Som jag t.ex som nu sitter här och liksom lite smygkollar om ändå inte alla vägar på något sätt kan bära till Amorgos...på något sätt.) Ändå har jag säkerligen inte ens upplevt hälften av allt det som finns att uppleva. Det finns mängder med vandringar kvar att göra, flertalet dopp i Agia Ana och ett antal solnedgångar över Katapola som jag ännu inte hunnit se. Vilket f.ö för mig, helt osökt då alltså, in på om någon av er möjligtvis vet ifall det anordnas organiserade vandringar på Amorgos? Alltså ifall det nu skulle vara så att de flesta vägar nog bär till Amorgos trots allt. Senast redigerad av Thira den 2014-03-10 klockan 23:27. |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|