![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Besökte i lördagskväll restaurang Kalimera i Göteborg.
En liten mysig grekisk restaurang med fantastiskt god mat Kan verkligen rekomenderas till alla som älskar Grekisk mat. |
|
|||
|
|||
![]()
Hej hej...
Läste gp recension om den nya greken i gbg... Blev nyfiken. Var där idag. Måste säga att jag blev positivt överraskad! Gud vilken god mat! Det var precis som om man var tillbaka i Grekland! ![]() Skall definitivt tillbaka! Finns mycket på menyn som jag måste prova ![]() Jag tycker att gp var lite fel ute med omdömet. Vist tog det lite tid innan maten kom men man fick ju lite att tugga på innan ![]() ![]() Om ni saknar grekisk mat så rekommenderar jag detta stället. karl gustavsgatan i göteborg. Nostimo Hoppas ni blir lika nöjda som vi blev... Kram / Karin |
|
||||
|
||||
![]()
Ägaren Antonis är kretensare och vet hur man lagar mat. Han har varit med och byggt upp de flesta grekiska restaurangerna i Göteborg.
Har ätit där med, kan rekommenderas verkligen. |
|
|||
|
|||
![]()
Jag har varit på Kalimera ett par gånger både kvällstid och på lunchen och jag har varit nöjd varenda gång. Bra priser har de också så det kan vara värt ett besök.
Som någon skrev ovan så är ägaren från Kreta och duktig på att laga mat. Påståendet att han har byggt upp varenda Grekisk restaurang i stan får man nog ta med en nypa salt. Han har gjort väggmålningarna på "Mykonos" och "Athena" men det är nog allt. Värt att besöka "Kalimera" är det i alla fall och även restaurangerna han har gjort väggmålningar på för de har väldigt god mat även om det är andra ägare och kockar ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Om ni saknar grekisk mat så rekommenderar jag detta stället.
karl gustavsgatan i göteborg. Nostimo Hoppas ni blir lika nöjda som vi blev... Kram / Karin[/quote] Även jag vill göra reklam för NOSTIMO!! ![]() Underbar mat och trevligt bemötande. Har varit där vid fyra tilfällen och aldrig blivit besviken. Synd bara att det inte är fler som hittar dit. På lördagskvällarna har dom levande musik och jag vet att man planerar för andra aktiviteter på fredagskvällarna till hösten. //maji ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|