![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej,
Vi gifter oss 20 september och funderar på att åka en vecka till Grekland direkt efteråt för att bara koppla av, äta gott och ha det skönt. Är det någon som har något förslag på vart vi skulle kunna åka? Vi väljer lugn, ro och natursköna omgivningar framför stort nöjesliv. Tack på förhand för hjälpen! |
|
|||
|
|||
![]()
Tja, Santorini brukar ju kallas "the honeymoon island"...
Den borde vara fin på höstkanten, och den värsta kommersen har lagt sig så det ska nog gå att hitta lugn och ro om ni inte bor mitt i staden. |
|
|||
|
|||
![]()
Åk till Kreta och Agios Nicolaus som ligger på östra sidan. Vi var där senast i somras med bil. En mysigt liten stad och inte så mycke turister som på norra sidan
|
|
||||
|
||||
![]()
Håller med Yak....Santorini.......bara man hör namnet så tänker man på kärlek!
|
|
||||
|
||||
![]()
Håller faktiskt med samtliga ovanstående, men kanske Santorini passar bättre för bröllop
|
|
|||
|
|||
![]()
Hei.
Gratulerer med det forestående brullupet. Har ikke bodd på Santorini, bare kjørt fra flyplassen til havnen. Min største drøm er å komme tilbake til Naxos. Det er mitt paradis. Dessverre har jeg fått sterk solallergi, så Hellas er ikke lenger det ideelle reisemål, men drømme stedet er og blir Naxos. Vi bodde i Agia Anna nesten ved Plaka. Stille og rolig, nydelige strender og natur. Kort vei til flere tavernaer. 15 min med buss til byen, hvis man ønsker mere liv. Nydelig natur på hele øya. Det var vår første ferie uten barn og den ble utrolig romantisk. Lykke til med valg av reisemål. Hilsen Anita C. |
|
||||
|
||||
![]()
Folegandros måste vara en ö som passar bra för en bröllopsresa. Mycket bättre och mer naturlig ö än Santorini. Boka en fin svit på Fata Morgana och njut av den fina havsutsikten och den vackra solnedgången. Sen har ni nära till många små fina tavernor och en vacker miljö på hotellet med en härlig pool.
Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Hej,
håller med om Santorini, men jag skall bidra med ett förslag till. Grecotel (sök på google) Cape Sounio! Ligger ca 30-40 min från Athen, med en fantastikt romatiskt utsikt över just Cap Sounion. Hotellet är 5*****, kanske lite dyrt, men har fantastikt service. /Nico |
|
||||
|
||||
![]()
En nackdel med cykladerna i slutet av september är att det kan vara ganska blåsigt och lite svalt. Samtidigt kan ni ha tur och få riktigt bra väder också.
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Kardamili ( Mani / Peloponnes) er et spesielt deilig sted
![]() - med stor sjarm og vakre omgivelser og skulle passe bra. Om dere vil ha litt større forhold, passer Napflion godt, en virkelig v a k k e r by ( eller er N.en stad på svensk?) - og skulle det være en ø y, så er S y m i helt spesiell og vakker ![]() Lykke til ! ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Medan jag läste denna tråd och såg förslagen på bröllopsresemål, så växte FYRA förslag fram i mitt huvud..
1.Nafplio som nummer ett. Härligt läge med Aten nära...Det är SÅ vackert där! Vi var där förra veckan och där så himla fint även utanför säsong...Den byn lever hela året och man kan äta SÅ GOTT!!!! 2.Kardamili och/eller Githio som nummer två... Peloponnessos alltså även här...Hyr bil på flygplatsen och åk runt på Peloponnessos..vackrare kan det inte bli!!! 3.Vill ni ändå till en ö, så är Tilos en liten pärla...MYCKET romantisk och lugn....eller varför inte Kythera om ni ändå är på Peloponnessos....? 4. Naxos..romantisk och med mysiga byar och människor.. Lycka till!! Lissi - som var på bröllopsresa till Aten, men det var ju i december... |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Vi trivdes alldeles förträffligt där hos en underbar värdfamilj. Då sa vi att vi ville tillbringa silverbröllops-dagen där, det blev tyvärr inte av, men någon gång ska det bli ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vill ni åka direkt eller är det okej att åka båt också?
|
|
|||
|
|||
![]()
Kom på ett mysigt ställe till:
Min 50 -årsdag firade jag i Varkiza några mil söder om Aten på väg mot Kap Sounio...En riktigt genuin liten by/stad med närheten till Aten dit man åker buss..Vi var där precis i månadsskiftet september /oktober och då var visserligen en del sommaraffärer stängda men vi solade och badade på stranden och gick härliga promenader. Nu har det blivit mycket mer rörelse där eftersom flygplatsen ligger bara 15 min bilväg bort men det kan ju vara en fördel att ha nära från och till just flygplatsen. Förra våren övernattade vi där sista natten före hemresan.. Lissi Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Tack alla för era svar. Jag har varit på Santorini en gång i tiden under en öluff på nittiotalet och tyckte mycket om det, men den här gången blir det nog något annat.
Folegandros och Tilos låter intressant, där har vi inte varit. Måste kolla upp det närmare. Fastlandet ska jag också kolla upp, kanske är ännu bättre med tanke på att vi åker i slutet av september? Vi behöve rinte åka direkt, snarare är det lite kul att ta en båt... Tack återigen för att ni tagit er tid! |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|