![]() |
|
|
||||
|
||||
|
50 dagar i Grekland har satt sina spår upptäckte jag då vi kom hem.
- Vad är klockan i Sverige nu frågade jag min man efter att sjunkit ner i tv- fåtöljen och greppat fjärrkontrollen. För drygt en vecka sen stod jag i hallen, bredbent som kolossen på Rhodos, med öar av svettiga och skrynkliga kläder runt fötterna. Överst i den blå högen låg min mans kalimera-tröja still alive. Min egen fick utreseförbud för flera år sen efter att den dekorerats med: vinstänk, oljefläckar, salt, ouzo-skvimp och kokos. På den tiden låg Hawaiian tropic som en solskydds-dimma över grekiska stränder. Jag synade sandalerna min man bett mig slänga. Visst, åldern hade tagit ut sin rätt: det svarta hade grånat, skinnet slappare och små dekorationer hade tappats längs vägen. Men på dagarna tog dom mig till stranden och väntade sen tålmodigt under solsängen. På kvällarna hände det att de bjöd upp till grekisk dans. Min mans vandringskängor såg slitna ut där dom låg vilket inte var konstigt med tanke på alla mil dom vandrat längs upptrampade getstigar och asfalterade vägar. Kan meddela att sandalerna fortfarande lever.
|
|
|
||||
|
||||
|
50 dagar i Grekland!!! Wow. Det skulle jag också vilja uppleva. 3 veckor brukar vi satsa på. Och ni har varit på Tilos hela tiden. Då har det väl blivit ert andra hem. Måste vara fantastiskt att ha tid att lära känna de bofasta.
Kerstin som tackar för rapporter från en av de öar vi gärna återvänder till. |
|
|
||||
|
||||
|
Du är fantastiskt bra på att berätta!
// KR |
|
|
|||
|
|||
|
Precis så, Sjöborren, efter en längre resa i ljuvliga Grekland!!
Fast, 50 dagar!, det har jag inte haft ynnesten att få uppleva.... Som mest 21 "på raken"..... Och det var härligt nog! Tvättmaskinen brukade till slut nästan lukta "bränt" av överbelastning, det var ju så mycket som måste tas om hand..... ![]() Som jag ser saken så tyder rejält slitna (men bekväma) sandaler på att man verkligen upplevt Grekland och inte bara "legat på beach" ![]() Catlady 🐈
Senast redigerad av Catlady den idag klockan 19:02. |
![]() |
|
|