![]() |
|
||||
|
||||
![]() ![]() Hur fördriver ni tiden under flygresan till paradiset? Jag, efter att jag har ätit, sitter och tomglor och önskar att eländet ska ta slut. Jag älskar att resa till Grekland, men avskyr själva resan, från början till slut. Den dag det går att teleportera sig till Grekland är jag den första som kommer att jubla. |
|
||||
|
||||
![]()
Jag gör nog detsamma som du
![]() Flygresan känns mest som ett hinder innan allt börjar. Jag brukar ha med mig någon bok och/eller tidskrift. Men jag brukar nästan aldrig orka läsa något, iom att avresan sker så tidigt. Att somna är dock helt omöjligt... ![]() Men man får ju härda ut.... //Conny ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Efter en rejäl frulle runt 3.30
Inga problem med att sova. Slockna på en gång när jag satt mig i lördags😴😴 Pia |
|
||||
|
||||
![]()
Jag sover oftast om tiden är rätt. Försöker välja bort mat på flyget, så att man inte blir störd mitt i tuppluren
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag som har flygångest har en rutin när jag flyger;
Först ge planet en klapp vid ingången. I med öronproppar när säkerhetsgenomgången nästan är slut och flackar med blicken när flytvästen kommer till tals ![]() ![]() Vid start låtsassover jag..blundar och profylaxar. Mot maxhöjden fort på med införskaffade hörlurar med musik från mina nedladdade favoritlåtar i Spotify..mest 70-80-talet. Det är faktiskt väldigt lugnande! Bokar alltid plats långt fram så drinkvagnen kommer fort och toan är nära. Beställer 2 små vinflaskor till ingen mat. När den första intagits känns det bättre och nu kan jag tom börja lösa korsord med darriga bokstäver. Mannen hjälper till när han inte ömsom läser tegelsten eller sover tegelsten. MEN jag har alla känselspröt ute och har full koll på varenda gupp och fasar för värre. När nosen böjer sig och neråtkänslan är märkbar dååå...ja då släppet allt och jag kan tom titta ut i fönstret. Trots ett hundratal flygresor genom åren så känner jag såhär. Det blir inte behagligare..och det blir ju inte heller behagligare ju fler gånger man slår i lilltån i bordsbenet ![]() / Kajja ![]() Senast redigerad av Kajja den idag klockan 20:17. |
|
||||
|
||||
![]()
Jag är nog lite udda i det här gänget. Jag gillar att flyga och ser fram emot flighten. Har jag riktig tur vad gäller placeringen så sitter jag närmast gången vilket ger lite extra svängrum både till armbåge och ben.
Att fördriva tiden har jag inga problem med. Njuter extra vid starten, särskilt om det är en maskin med starka motorer som drar på lite extra uppåt. Sedan något gott att dricka före maten. Beställer alltid käk på flyget. Trevligt tidsfördriv. Tycker nästan alltid att maten är ganska bra. Känns som att det blivit lite slentrian att gnälla över kvaliten på flygmaten. Ungefär som det alltid var förr med "SJ:s plastmackor". När maten är aväten roar jag mig oftast med lite soduko eller läsning i medhavd pocketbok. Och efter en stund börjar inflygning och landning vilket också brukar kännas trevligt. Har jag inte haft tur och fått gångplats utan istället fönsterplats så kan man vid klart väder spana ner på det grekiska havet och landskapet som man passerar. Nice! ![]() ![]() Masse |
![]() |
|
|