![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ska tillsammans med vår dotter åka en vecka i augusti till Grekland (dotterns födelsedagspresent). Hon har bara en önskan, det måste vara sandstrand, inte smågrus. Val av ö överlåter hon åt mig. Vill gärna till en ö som är ny även för mig. Är nyfiken på Lesbos. En vän som varit där rekommenderar Petra (sandstrand) och hotell Panorama. Vet att det är lång transfer, men det har jag varit med om tidigare, så det är inget problem.
Några av er har säker varit i Petra, kanske bott på hotell Panorama. Snälla berätta vad ni tycker. Tack på förhand. 🤗 Problemet är att övertyga dottern som efter att ha studerat stranden på bild säger - det ser inte ut som sand, mer som grus. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hallå! Finns det ingen här som varit på Lesbos …
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jodå, men vi bodde i Agios Isidoros, utanför Plomari. Där var det lite grovkorning strand. Lycka till!
Lena ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Mitt förslag är Karpathos , finns många fina sandstränder! (Men där kanske du varit förut)
/Ulla ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Bodde 2014 två veckor i Molyvos på Lesvos, mycket fin ö som verkligen rekommenderas!
Vi åkte, för skojs skull, det lilla turist"tåget" som går mellan Molyvos, Petra och ut till Anaxos. Det var fri "hop on-hop off" så vi besåg både Petra och Anaxos. Stranden i Petra såg ut att vara grov sand men stranden i Anaxos var väldigt fin, blandad grov och fin sand. Fanns en bra taverna vid stranden. Det är inte långt mellan Petra och lilla Anaxos. Hotel Panorama ser ut att ligga mellan Petra och Anaxos så det skulle nog kunna vara något för er. Har inte bott där själv, vi bodde på Seahorse i Molyvos hamn. Petra är en fin by, mycket trevlig med många bra restauranger. Catlady 🐈 ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Också jag var i Molyvos 2014 och det är nog som Catlady säger så har inget att tillägga där. Men, om jag skulle få välja helt fritt var på Lesbos jag skulle bo då tror jag att det kunde bli Skala Eressou. Vi var bara på ett kort besök där, men gillade skarpt. Där finns ju en lång och fin strand, men om den uppfyller dotterns krav vet jag inte. Och kanske det inte heller finns någon charter dit?
Hur som helst så tror jag att Lesbos skulle passa er, där finns det ju gott om ouzo. ![]() / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag gillar Petra som turistort, men stranden är jag inte så förtjust i. Om det är sandstränder som typ på Skiathos du menar så är inte stranden i Petra en sådan.
Här finns bilder från Petra och från stranden. |
![]() |
|
|