Ämne: Boende
Visa ett inlägg
  #6  
Gammal 2011-05-05, 06:05
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Boende

Citat:
Ursprungligen postat av yannis Visa inlägg
Men Lissi, ni måste ge Syros en andra chans!........

. Bott i Kini kanske 7 gånger och i Ermapouli ett par gånger. Staden är charmig med de fallfärdiga byggnaderna samt de restaurerade. Inget klotter har vi sett. Utbudet i dom små butikerna är enorma. God choklad och små kaksmycken. Här hittade vi de fantastisika inlagda kaprisbladen. Fina vinbutiker och gubbkaffeer.

Anasyros är en upplevelse. Och en synupplevelse. På tavernorna, som serverar god mat, finns inga inkastare. Tar man en ouzo på gubbkaffeerna får man rikligt med mezes för en spottstyver.

Birgitta.
Jag skrev ju att vi gillade Ermopouli jättemycket! God, god mat, jättefina gränder, affärer och härligt uppe vid torget där mycket hände. Hamnen var härlig på kvällarna. Men sommaren 2009 såg vi väldigt mycket klotter på husen, nästan som i Plaka på vissa ställen där vi gick . Även på nya hus. Men som sagt Ermopouli är jättemysigt!

I övrigt saknade jag alla fantastiska byar som andra öar har Stränder finns många men de flesta alldeles för långgrunda för vår smak.
Men som sagt Ermopouli är jättefint och ska få ett dagsbesök av mig i höst från Tinos....

Lissi
Svara med citat