Visa ett inlägg
  #10  
Gammal 2010-12-28, 21:02
dimitriss avatar
dimitris dimitris är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Grekland, Athens
Inlägg: 419
Standard Sv: till Aten mitt i natten?

Citat:
Ursprungligen postat av Janérik Visa inlägg
Nu vet jag inte riktigt vad ni menar med mitt i natten men säg att ni kommer vid 3-tiden på natten så är det i det närmaste perfekt.
Ni behöver inte stressa för att få ut bagaget, kommer i väg med en buss vid runt 4-tiden, är framme i Pireus vid 5-tiden, bussturen gick smidigt då det inte var trafik. Ni går ner mot hamnen och sätter er på ett kafe för att äta en lugn frukost. Då ni ätit klart går en vid 6-tiden iväg o köper biljetter till båten ni ska åka med. Alla går en sväng på toa innan ni går till båten som ni ska åka med ut i ö-världen. Ni kommer perfekt tid till första ön för att söka boende och kan där ta en kort siesta innan ni tar ett första bad och sedan går ut på stan.
Alternativet är att ni tokstressar för att få ut bagaget snabbt som ögat, missar flygbussen med 20 sekunder oh får vänta en kvart på nästa. Åker in till Aten och tokstressar till hotellet för att få så mycket sovtid som möjligt för tusenlappen som hotellet kostar. Sedan äter ni frukost och drar ivg till hamnen och konstaterar att alla morgonbåtar redan hunnit gå så ni får en spilldag i Aten eller Pireus och kommer dessutom fram till första ön sent på kvällen.
Jag föredrar alternativ 1, jag vet inte vad ni föredrar.

Mvh Janérik
Du har helt rätt. Jag som bor i Aten håller med dig!
Man kan sova i Sofitel Athens Airport men det är ...lite dyr.
Svara med citat