Visa ett inlägg
  #15  
Gammal 2009-03-27, 16:08
Nektarias avatar
Nektaria Nektaria är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Bandhagen
Inlägg: 769
Standard Sv: Nu har allt anfallit färdigt och livet är åter

Citat:
Ursprungligen postat av UlfWiman Visa inlägg

Jag har nu varit hemma i Sverige ett år och det sätter sina spår.
Jag misstrivs inte det minsta, men saknar naturligtvis Kreta något våldsamt.
Det måste ligga i blodet. Flera av er jag pratat med kan inte heller förklara detta med Kreta. Det måste ligga i generna [vi har säkert varit Kretensare i ett tidigare liv]. Antingen älskar man ön eller så inte.
Hej Uffe!
Det är härligt att få ta del av dina tankar, planer och naturligtvis av mat- och vinpratet!

Att vissa av oss är hängivna vårt älskade Kreta, och andra av andra pärlor i Grekland, är inte ens lönt att spilla tid på att förklara för någon som inte vill/kan förstå. Fast med tiden har flera av mina vänner smittats så pass att de har rest eller ska resa och har om inte blivit helt beroende, så i alla fall tagna av upplevelsen!

Vi har ännu inte fallit för att bosätta oss eller köpa hus på Kreta, men hoppas på att få tillbringa mer tid där som pensionärer om några få år.

Vi vet några som köpt hus i och omkring Georgioupolis utan att först prövat på att stanna under "no-season", som sålt och rest hem.
Naturligtvis är de då, om än besvikna, en erfarenhet rikare!

Tänker inte prova ditt "sura djävla grekiska vin". Litar på ditt omdöme! Men du provade 2 flaskor för säkerhets skull? Eller.. Vi väntar tills i maj när vi får "på-plats-tappat".

Snödropparna här i Högdalen tittar blygt fram mellan snöhögarna, men det är fortfarande flera minusgrader på nätterna. Just nu står snön horisontellt utanför fönstret. Men sega sega (sakta sakta....)
Men "segt" var namnet!

Väntar på receptet på Georgios löksoppa. Det låter gott i snålblåsten!
Timjan är också en av mina favoriter

Tack ännu en gång för dina rader!

Hoppas också på att få ses - vem vet, det kanske blir på Kreta

God helg i ditt renstädade hem!

Lena

Senast redigerad av Nektaria den 2009-03-27 klockan 16:11. Anledning: Sluntit på tangenterna