Visa ett inlägg
  #7  
Gammal 2021-09-09, 10:20
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Mälardalen
Inlägg: 2 689
Standard Sv: Sammanfattning Skiathos juli 2021

Citat:
Ursprungligen postat av malou Visa inlägg
Herlig lesing! Som et riktig Kalimera-reisebrev! Langt og innholdsrikt og med overraskende detaljer. Et historisk reisebrev i en epidemisk tid?

Du forteller med vidd og humor. Enkelte episoder underveis fikk meg til å le høyt; de er verd en historie i seg selv. Som da du ble ‘ryddegutt’ på stranden. Synes jeg kunne se både mannen og stranden - og deg på veien hjemover.

Takk for at du tok deg tid til å skrive denne beretningen. Takk for at jeg fikk bli med på reisen.
Hej Malou,

Tack för de fina orden
Jag har alltid gillat att skriva

Gällande händelsen på stranden så önskar jag att någon hade filmat detta. Då hade det blivit extra roligt
Det kom 2 tjejer och lade sig på solsängarna längst bort (Jag tror att han bara hade ca 5-6 "set" med parasoll). Farbrorn kikade bara ut först. En halvtimme senare gick han ut på trappan och tittade på dem, men bara tittade. Sen gick han tillbaka in igen . Jag tror inte ens de betalade. Han verkade ju inte ens vilja gå ut på stranden? Det kanske var därför som han uppskattade min hjälp med sängarna?

Jag träffade också väldigt många roliga människor på denna resan. Det uppstod så många olika situationer där dessa kom fram till mig och började att prata. Detta förgyller ju verkligen resan. Synd att det inte är riktigt på det viset här hemma .

//Conny
Svara med citat