Visa ett inlägg
  #20  
Gammal 2022-02-03, 22:29
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 997
Standard Sv: Ouzo som måltidsdryck

Citat:
Ursprungligen postat av sjöborren Visa inlägg
Hasse! Vem f..n har påstått att ouzo blir bättre i vinglas. Och vad då sniffa på och vara fin …Vad beträffar vår gedigna erfarenhet av Grekland har det där funnits tillfällen då vi blivit serverade ouzo i Whiskyglas - och överlevt. Och att dom skulle imponera med glas som var helt meningslösa i sammanhanget …hur tänkte du där?

Hade det varit på en taverna i Grekland hade jag självklart bett om ett traditionellt ouzoglas. Men absolut inte när vi blir hembjudna till ett äldre grekiskt par - dessutom första gången.


JAG har inte påstått att ouzo blir bättre i ett högt vinglas på fot. Har någon annan gjort det i den här tråden? Jag skulle personligen aldrig använda ett vinglas till ouzo, jag har glas hemma som lämpar sig alldeles utmärkt där jag vet vilka smaker jag vill få. Jag kan inte ens inbilla mig att man får ouzo i vinglas på en taverna i Grekland

Ett whiskyglas är väl alldeles utmärkt till ouzo, tycker jag. Men det finns ju MASSOR av olika stilar, storlekar, former av whiskyglas.

Jag kan ha tankar om valet av glas då ni träffade era grekiska bekanta men jag väljer att låta bli att kommentera det här, ok ?


/ Hasse
Svara med citat