Visa ett inlägg
  #27  
Gammal 2011-11-03, 12:38
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 2 620
Standard Sv: Hvor ble det av medmenneskeligheten?

Jeg er enig i at det å uttrykke seg skriftlig ikke alltid gjør at budskapet kommer riktig frem.
Så derfor, for å klarlegge:

1) Mange tråder om Hellas’ økonomiske problemer har som utgangspunkt våre (turistenes) problemer med dette. Dette gleder alt fra streiker til konkurs.
2) Få tråder startes med temaet ”omtanke for grekerne”, "hvordan blir hverdagen for grekerne" etc.

Pkt 1 og 2 er etter min mening et ubestridelig faktum, men jeg har ikke foretatt noen opptelling, så jeg kan selvsagt ta feil. (Og jeg ønsker jo faktisk at jeg tar feil.)

Når jeg skriver at enhver er seg selv nærmest, så er det ingen kritikk, men også det et faktum. (Og det gjelder selvsagt meg selv også.) Dermed er det også helt naturlig at vi er bekymret for vår situasjon som turister i Hellas.

Likevel mener jeg at jeg er fullt berettiget til å spørre hvor det ble av omtanken for grekerne. Hvorfor det er så få tråder som har som utgangspunkt hvilke følger det som skjer, får for dem det faktisk gjelder mest, mennesker som vi har omtalt som venner og som tross alt får større problemer enn en ferje som ikke går eller at de taper noen feriedager.

Jeg har allerede sagt at jeg ikke beskylder noen for rasisme, men at ”Det finnes også, etter min mening, litt for mange generaliseringer her, noe jeg synes man skal være forsiktig med når man omtaler et helt folkeslag i negative vendinger."

Jeg har for øvrig ikke gått til et eneste personangrep...
Jeg beklager likevel om noen føler jeg har tråkket dem på tærne, men jeg synes samtidig at dette er en viktig og interessant sak å ta opp - ellers ville jeg ikke gjort det