Visa ett inlägg
  #26  
Gammal 2011-11-03, 10:57
majis avatar
maji maji är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 849
Standard Sv: Hvor ble det av medmenneskeligheten?

Admirala jag tycker att du "generaliserar" när du säger att du ser nära nog 100 % avstånstagande. Att du ser att folk inte vill åka till Grekland. Att man är sig själv närmast. Att du ser nästan ingen som är orolig över grekerna själva osv.osv.
Jag tycker att det är jättemånga som visar stor oro över både Grekland och grekerna. Det finns uttalat i många av de olika trådarna här på forumet. Jag tror att dom flesta vill nog inget annat än att åka till Grekland men om man har familj att tänka på, begränsat med tid och pengar så är det väl inte så konstigt om man avvaktar eller bestämmer sig för att välja ett annat resmål. Och jag vill inte bara för att jag inte håller på att skriva en massa inlägg om detta ämne bli dragen över en kam.
Sedan tyckte jag ditt citat ur FN.s definision på rasism var ganska onödigt. Eller kanske jag inte förstod syftet?
Jag uppskattar jättemycket ditt engemang och att du skriver och delger oss dina tankar men det är jättesvårt att göra det i skrift utan att någon missuppfattar eller läser det på fel sätt. Det är en av anledningarna till att jag brukar hålla mig lite utanför sådana här diskussioner.
//maji