Ämne: AIRBNB
Visa ett inlägg
  #8  
Gammal 2018-04-06, 22:30
RobEri RobEri är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 487
Standard Sv: AIRBNB

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Jo, det gör det./Netwolf
Du kanske har missat att s.k. "turistskatt" skall erläggas på plats! Och det skriver Airbnb faktiskt om (eventuella lokala skatter betalas på plats). Det är ju egentligen ingen nyhet att flera länder (i många fall gäller bara vissa städer, inte överallt) har infört "turistskatt", ofta ett par euro per natt. Det är bara och googla. Det är således en avgift som inte har med Airbnb att göra. Innehållet i mitt tidigare inlägg avser eventuella extra avgifter från Airbnb, sådana förekommer inte.
Viktigt att du påpekar att det är nästan omöjligt och fejka utvärderingar, vilket förekommer på väldigt många uthyrningsplatser när det gäller hotell, biluthyrning, o s v.
Det går inte att skriva en utvärdering på Airbnb om man inte bott just på den bostad, just det tillfället, och man (hyresgäst/hyresvärd) har en mycket begränsad tidsperiod att lämna in sin utvärdering, sedan är det kört.
Alla dessa hotellrum som inte motsvarar bilderna vid bokningstillfälle! Det har jag varit med om många gånger, dock aldrig på de bostäder jag hyrt via Airbnb. Och ser verkligheten annorlunda ut än på bilderna, och till hyresgästens nackdel, det påpekas ju direkt och det vill inte hyresvärden vara med om, han/hon missar bokningar. Och det gäller även hyresgäster, man måste sköta sig, annars blir man svartlistad.
Svara med citat