Ämne: AIRBNB
Visa ett inlägg
  #5  
Gammal 2018-04-06, 21:13
RobEri RobEri är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 488
Standard Sv: AIRBNB

Jag började anlita Airbnb för 4 eller 5 år sedan, och jag har hyrt bostäder i flera städer, flera länder, minst 10 gånger. Det finns inget säkrare än Airbnb. Man betalar visserligen i förväg (till Airbnb) men hyresvärden får inte ut sina pengar (av Airbnb) förrän 24 timmar efter man tagit bostaden i besiktning. Är man inte nöjd, inget problem. Kontakta Airbnb omedelbart (det finns alltid någon som svarar) och de hjälper genast till att få en annan bostad av motsvarande standard till ung. samma pris. Det har aldrig hänt mig men det har hänt min dotter en gång (hela huset i Italien luktade hundbajs!), efter någon timma hade hon redan fått en annan bostad.
Och det viktigaste: utvärderingar av hyresvärd/bostad sköts av Airbnb, det är alltså inte fejkade utvärderingar. Där får man läsa om hyresvärden, standard på bostaden, omgivning, förekommande störningar, om möbler och föremål verkligen ser ut som på bilderna, o s v. Hyresvärden kan också skriva om hyresgästen. Och utvärderingar (trovärdiga!) skall man definitivt läsa innan man hyr en bostad via Airbnb.
Väldigt många uthyrare i Grekland, bl a ute på öarna, hyr ut sina rum/studios via Airbnb. Gå in och kolla själva och bli inte förvånade över att det verkligen är så många.
När det gäller Grekland så hyr jag ALDRIG logi i förväg (finns ingen anledning), utom just i Aten. Tröttnade på att bo i sunkiga och illaluktande hotellrum i Atén för 70-100 €/natt (minst!). Jag hyr en två i centrala Aten för c.a. 50 € istället. Det har jag berättat i andra inlägg här i forum. Det finns allt möjligt i Aten, ettor, tvåor, treor, fyror...överallt.
I andra inlägg här på forum har jag också skrivit om beskattningsproblematik när det gäller Airbnb.
Det finns inga problem med det finstilta! Alla avgifter (städning, skatter, provision, etc) står tydligt och prydligt redovisade innan man slår till, och då även vad det kostar om man bokar av. Det finns således inga överraskningar efter bokning/betalning.
Svara med citat