Visa ett inlägg
  #75  
Gammal 2005-06-12, 22:56
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Musiktavernan Pelagos....

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
Men när jag läser om Pigadia blir jag lite avskräckt av hamnpromenaden, som låter alldeles för turistifierad i mina öron.
Hamnpromenaden är nog den mest turistifierade i Pigadia + en (kort)tvärgata upp från den med krimskramsaffärer, men för övrigt är Pigadia framför allt en väldigt VARDAGLIG stad.

Och var går förresten gränsen mellan inkastare och någon som står och säger välkommen?? Jag upplevede inte att de gjorde det på ett påträngande sätt i Karpathos.

Citat:
Och då har jag undrat om man är helt hänvisad till Pelagos för att få bra mat? Inget ont om Pelagos, men man vill ju gärna testa något mer ställe.
Nu ska jag svära i kyrkan, men maten på Pelagos var inte alls den bästa i Pigadia i mitt tycke. Nu är det ju ny kock i år, så det har kanske blivit bättre med den saken.
Men det trevliga är att man kan käka nån annanstans och sedan gå dit, ta nåt att dricka och njuta av musiken och stämningen.
Den bästa moussakan åt vi för övrigt på hamnpromenaden
Och det finns många härliga små väldigt grekiska ställen i stan. Och som Karin sa: Karpathos är MYCKET mer än Pigadia. Själv är jag mest nyfiken på att uppleva mer av de norra delarna av ön.