Visa ett inlägg
  #83  
Gammal 2019-01-25, 10:29
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 720
Standard Sv: I väntan på Godot,,,,

Hemma nu sen två dagar.
Vilka fantastiska upplevelser jag har haft på denna! Den upplevelse som betydde mest för mig var andra dagen på Waters Edge Cafe. En bricka med ouzo i små glas kom ut från köket. Dom flesta stamgäster var samlade. Och så jag. Sen blev det en skål för Arne. Jag tyckte det var så fint!

Resan med Ekaterina och Elvis upp till Azigires kommer jag inte heller att glömma med E som chaufför och guide. Vi vandrade i en vacker natur och träffade svensk/engelskmannen John. Ekaterina är en ängel för mig, hon handlade, tog ut pengar och lagade den mat jag ville ha under min vistelse.




Ekaterina (vid ett annat tillfälle)

Den morgon det var strömavbrott försvinner inte i glömska heller. Klockan 6 på morgonen stod en lucia med pannljus utanför min dörr. Det morgonkaffet smakade extra gott! Tack min tyska granne.

Så en annan granne, som flyttade in sista veckan. Han stannade när jag satt på altanen en morgon. På Waters Edge hade dom berättat att min make hade avlidit. Han befann sig i precis samma situation. Han och hustrun hade varit hos Haris studios i oktober. När dom kom hem fick hon en hjärntumör och avled efter en månad, tre dar innan Arne avled. Och nu var han tillbaka. Vilket sammanträffande konstaterade vi.

Sen var mötet med Olle och Anna väldigt glädjande. Och dom dagliga mötena med stammisarna, som vi sett i så många år.

En ny resa är inplanerad naturligtvis. Den 30 mars åker jag ner för en tvåveckorsvistelse. Tiden ska fördelas mellan Paleochora, Agia Roumeli och Anopolis.

Avslutar med en bild från vårt arkiv. Janne skrev att tavli/backgammon-tarmen började dra när jag la upp bilder från Tavli Tournament. Här spelar Janne mot Vaggelis. Camilla är bisittare. Gissa vem som vann,,,,,




Jag vill tacka alla som har följt mig på denna resa och gett synpunkter och respons. Det är därför det är så roligt att skriva.
Birgitta
Svara med citat