Visa ett inlägg
  #8  
Gammal 2013-07-08, 14:47
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Sv: En underbar söndag när sommaren är som vackrast.

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
visa bilder från vår söndagsutflykt med vår lilla cab.
Vilken cool bil ni har!

Citat:
Även Kristianopel tillhör våra "måsteplatser" när vi promenadåker.
Om ni har möjlighet att åka kustvägen i mitten av maj något år kan jag rekommendera ”sparrisdagarna” då det är öppet hus hos alla småföretagare längs kusten. Höjdpunkten är att äta färsk sparris på Bondgården. Sparrisen plockas medan ni är där. Orranäs gårdsmejeri, inte långt från Kristianopel är ett annat måste, året om. Deras ostar är fantastiskt goda. Först hälsar ni på getterna, sedan går ni in i butiken och köper getternas ostar. :-)

Citat:
Torhamn är också en favorit.
Många missar att åka ut till Torhamns udde. Jag vet inte om ni har varit där, om inte så kan jag rekommendera det. Torhamns udde är vårt paradis i Blekinge. Liknar Ölands södra udde ganska mycket, men utan allt folk som brukar vara på Ölands södra udde.

Citat:
Karlskrona är nog min absoluta favoritstad på sommaren, trots att jag bor i Kalmar Karlskronas slogan : "Karlskrona- mitt i skärgården" stämmer på pricken.
Det var roligt att höra, och jag kan bara hålla med dig. Sloganen stämmer väl med verkligheten: Karlskrona är byggd på 33 öar. Jag bor på en av dem.

Citat:
utan satsade enbart på en promenad på det fantastiska Stumholmen
Visst är där fint! Jag lämnar sällan den ö jag bor på. Men i lördags hände det, och vi tog oss till Stumholmen där det var veteranbåtsfestival. Vi tog en öl vid museet, och såg då en vacker båt segla in.



Camilla sa till mig att vända mig om, för där kommer en grekisk båt. Men det stämde bara med färgerna.

Citat:
..och vad är ett besök i Karlskrona utan en glass från Glassiären.
Vi gick förbi där i lördags. Jisses vilka köer det var! Glassen är förtvivlat god.

Den tavlan skulle jag också köpt!

Tack för fina bilder!

Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12 Visa inlägg
kul med lite bilder från Karlskrona där har jag inte varit.....men det ser ju helt underbart ut, får ta en tur den vägen vid något tillfällen
Det är en mycket vacker stad, jag lovar. Du kan se en liten film från Karlskrona här. Filmen börjar i skärgården och fortsätter sakta in mot stan.

Citat:
Ursprungligen postat av Deia Visa inlägg
Visst slår en svensk sommardag det mesta. Och, oj vad vi har längtat efter den i år! Här kommer några bilder från igår.
Tack för fina bilder. Sverige är verkligen fantastiskt vackert så här års.

Även jag bidrar med en bild. En bild från mitt svenska paradis.



Grönvik på Malö klocka 10.00 i morse.
Svara med citat