Visa ett inlägg
  #5  
Gammal 2010-08-13, 10:02
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Rethymno, Kreta
Inlägg: 1 846
Standard Sv: Vardag i Rethymno

Ja, varför längtar jag till oktober för första gången i mitt liv?

De som känner mig vet hur mycket jag avskyr höst, vinter, snö och kyla och att jag blir deppig och "går i ide"! Där sitter jag i mitt ide och väntar på att våren och sommaren ska komma tillbaka. Just detta är en av de största skälen till att jag flyttade till Kreta - där har du EN anledning till att jag längtar till oktober, det är ju fortfarande sommar här!!!

En annan anledning till att jag längtar till oktober är att då ska jag ha SEMESTER!
Ja, jag har semester nu med, men i oktober ska jag ha SEMESTER. Nu är det alldeles för varmt att hålla på med en massa aktiviteter. Jag har inte ens varit utanför Rethymno sedan jag kom hit! Dagtid stryker man utmed husväggarna där skuggan finns, allt man gör går i sakta mak. I oktober ska jag göra en massa aktiviteter, jag får besök av 2 väninnor, varav en ska stanna hela oktober och det ska bli såååå kul...ta bussen till Chania och andra platser, kolla sevärdheter, ja allt det jag inte gjort ännu! Vi ska ha grekisk konversation en stund varje dag. Just nu håller jag på att banka in grekiska alfabetet i huvet, inte lätt ska jag säga!

Fast det blir lika kul i september, för då kommer ytterligare 2 väninnor hit! Dock ej samtidigt!
Jag ser fram mot november också, ska bli kul att uppleva Rethymno när turisterna åkt hem.
Det blir lika spännande att uppleva jul och vinter också och sedan blomsterprakten till våren!

Monica, du säger att TANTEN har hög status här...det är sant, men äldre här överhuvudtaget visar sig även ute på kvällarna. Du är inte ensam tant på barer och restauranger, alla åldrar är ute lika mycket.

Sjukvården har jag redan hälsat på...inget oroande dock! Jag känner mig inte otrygg med sjukvården här. Jag har föresten tagit beslutet att inte skriva ut mig från Sverige, inte utnyttja SINK-skatt, utan jag är helt enkelt på en mycket lång semester...flera år faktiskt! Jag vinner inget på att skriva ut mig som jag kan se det i dagsläget.
Svara med citat