Visa ett inlägg
  #11  
Gammal 2008-08-07, 18:26
Lillis Lillis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Skurup
Inlägg: 48
Standard Sv: Barnvänliga resmål i Grekland..

Hej.ang. Tsilivi. Jag kan varmt rekommendera byn till er som åker med mindre barn!!! Ingen annanstans har jag mött så många barnkära greker. Om nån gick på andra sidan trottoaren hände det att de gick över för att få titta ner i vagnen På MÅNGA puber,barer o restauranger fanns lekplatser,vissa var nästan överdrivet stora!! Fick ett tips här av "surfdude"innan vi åkte om en restaurang "Moby Dick" som ligger ända nere vid vattnet. En viss tid på kvällen kostar allt ur barnmenyn 2.50E inkl.dricka o glass. Här fanns även en stooor lekplats med tillhörande hopptorn samt utsikt över havet. Lekplatsen stod på sanden så man behövde inte vara rädd för att barnen slog sig precis. Så att sitta i lugn o ro o inta en Mythos var inga problem. fanns t.o.m "lektanter" på vissa ställen. Vid en bar hade de byggt upp ett lekland med staket runt. Det kostade 5E/barn att lämna och då fick man barnpassning.Detta gjorde inte vi,men lektanten såg snäll ut
Stranden har fått "blue flag" o detta lever de nog på. För nu tror de att man inte behöver städa upp där. I vattnet flöt mkt skräp o stranden var inte bättre. Synd på en så fin strand. Vi var där bara i 10 min. Det räckte för oss.
Det var uppbyggt mkt för turister,men inte så det störde. För det fanns gott om greker ändå. Jag är emot turistställe,men här var det fint.
Svara med citat